søndag 30. oktober 2011

Helg.

Godt med helg. Alltid så godt med et lite avbrekk fra hverdagen. Hele familien samlet.
Å, det er deilig.
Jeg har hatt behov for litt terapi i det siste, altså, jeg har svidd av litt penger. Shoppet så alt for mye, men så lenge hjertet gleder seg så er det vel lov? Nå er i allefall jeg både klær, sko, sminke og neglelakk rikere, og barna har enda mer ulltøy. Dessuten har jeg fått kjøpt ikke mindre enn 8 julegaver. Godt fornøyd med den biten.
Ryggen er litt dummesen om dagen, så da er det gull med nettshopping.

Ellers har Mielille bikket 3 mnd og fått sine første vaksiner. Dagene etterpå var hun litt ekstra suresen, men nå ser det ut som verden er bedre mot henne igjen. Det ser også ut som melkefri kost fungerer. Snart tre uker uten melkeproteiner nå. Savner rømme, ost, melkesjokolade, kaffelatte (har forsøkt med soyamelk- helt ok), favorittpotetgullet, iskaffe (her har jeg ikke forsøkt med soyamelk), boller etc.
Men så lenge Mie får det bedre, så er det såklart mer enn verdt det. Ulempen er bare at jeg blir sunnere, og maten må lages fra bunn av, altså, ingen ulemper med andre ord.

 Klart man holder seg unna melkeprotiner når jenta blir så glad som dette.

Fineste lillesøsteren 

 Håper dere også har hatt en fin helg. Og at uken som kommer gir mange fine minner som man ta med seg videre. Gode minner lagres i hjertebanken her i allefall.

3 kommentarer:

  1. Så nydelig hun er!

    Ønsker dere ei god ny uke.
    Klem Vivian

    SvarSlett
  2. Så stor hun har blitt - helt nydelig er hun! Og så koselig bilder av jenten i badekaret! Vi venter badekar denne uken og gleder oss sånn!:) Ha en fin uke! Klem fra Heidi

    SvarSlett
  3. Hei! Ramlet tilfeldigvis innom her, og ser du er på melkefri kost. Det var jeg de første 4 mnd av veslas liv også, så jeg har kanskje noen tips å komme med? :)
    Vita hjertego' gulost er laget på skummetmelk, og ikke så hard for magen for de små. Den var helt ok, og da kunne jeg hvertfall spise hjemmelaget pizza. :)
    Boller/rundstykker/pannekaker etc kan lages med vann istedenfor melk.
    Lykke til, ikke sikkert det er såå lenge igjen til du kan prøve litt og litt melk i kosten igjen! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)