lørdag 10. oktober 2009

Lørdag og sol.

I dag har det endelig vært så fint vær her i Trondheim også. Veldig godt å se at himmelen faktisk kan være blå en gang i blant.
Merker fort at humøret blir mye bedre når sola skinner, og jeg føler at jeg får mye mer energi også. Herlig.
I dag dro jeg på trilletur med lille Tilde, og trillet i 3 timer. Det var herlig å få gått uten regnklær må jeg si. Og det var godt å få brukt den ellers så sofaglade kroppen til noe ;)
Og Tilde synes det er kjempestas å ligge i vogna si.

Jeg dro også på butikken for å handle inn til helgen, mens jeg hadde hele tiden fokus på å kjøpe minst mulig, billigst mulig, Gørils hovedmantra fortsetter, spare, spare, spare. Det gikk ganske greit, og jeg må si at selv om lørdagsmiddagen smakte ganske crappy, så var den i allefall ikke særlig dyr.
Og da må jeg vel være fornøyd? ;)

Vil ikke innrømme for noen at jeg begynner å bli lei av å være sparegris.


Tilde er en rullesnusk om dagen, og det er vannvittig morsomt. Eneste som er litt skummelt er at hun også prøver å rulle over på magen i sengen sin, og for en som er mer enn normalt redd for krybbedød, så synes jeg ikke noe om å være rullesnusk 24 timer i døgnet altså.
Men det går vel helst bra. Hmmm. Hvordan havnet jeg her mon tro, lå jeg ikke akkurat under babygymmen da?



Jesper har hatt en tøff natt, uten særlig søvn, men desto mer hosting og anfall.
Dette resulterte heldigvis i at han sov stort sett hele dagen i dag, og det var nok veldig godt for ham. Han har akkurat våknet nå, og ser rimelig klar for å sove igjen faktisk. Veldig urolig og kavete, og det er tegn på at han vil ha besøk av Ole Lukkøye.


Når storesnusken omsider får ro i kroppen sin, så skal jeg og kjærestemannen se film og spise snop, og drikke masse brus. Jeg elsker brus. Nam.
Håper alle får en kjempefin lørdagskveld :)

Se, Siv Iren, jeg har brukt sjalet enda en gang :D

5 kommentarer:

  1. Trilletur på 3 timer? *dåne* Minn meg på at jeg aldri skal trille tur sammen med deg da. *knegg* Jeg er seriøst døden nær etter 1 times tur jeg.

    Så flink Tilde er til å rulle. Her er det bare så vidt mi gidder det 2 ganger om dagen. hehe. Like bedagelig som sin mor.

    Håper Jesper får en bedre natt i natt.

    Klem

    SvarSlett
  2. *applauderer!* Så gjør du det samme i morgen;) Hehe.

    Så flink Tilde er til å rulle, har ei av samme kaliber her. Rundt og rundt, hit og dit. Og hvordan i alle dager skal det bli når de begynner å krype? Dån....

    Vondt å se at Jesper har hatt en dårlig natt, håper dagsøvnen i dag hjalp og at han får en god natt:)

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Gøril. Endelig fant jeg veien inn til bloggen din. Så herlig du skriver om dine vakre, små hjerteskatter. Tenk at lille Jespersen har blitt så stor da. Han er så god, og så heldig som får ha en sånn flott mamma og pappa. Og Tilde er jo bare herlig, tenker hun blir like rampete som den lille turboen som farter rundt på kjøkkenent her. :o)
    Er Jesper hjemme hele tiden nå? Tenker det er deilig å slippe sykehuset.
    Mange klemmer fra May-Britt og Oskar

    SvarSlett
  4. Wow, så flink du er å gå tur da! Og Tilde var jo bare såå nydelig med den lua :)

    Det var nok litt juks på de bildene av Daniel ;) Han sto bare akkurat lenge nok til at vi fikk tatt bilde. Og bare hvis vogna sto inntil veggen foran, hehe..

    Ha en super søndag!! Klem

    SvarSlett
  5. Tre timer står det respekt av!! Da kan man virkelig slappe av med god samvittighet og masse snop!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)