tirsdag 6. oktober 2009

Sparing.

Jeg fikk visst akutt munndiare, for her blir det visst enda et innlegg fra meg i dag.
I morgen skal jeg begrense meg, det lover jeg ;)

Men jeg må bare fortelle om hvor flink jeg er til å spare. Jeg er det altså, helt sant.
Til og med kjærestemannen min sier at jeg har blitt så flink. Ja, litt flink i allefall.
Han sier i grunn ikke det høyt, men jeg er sikker på at han sier det inni seg i allefall :-)

Vi skal jo spare til bil, og har ikke lyst til å ha så mye billån, dermed må vi spare. Det er noe av det kjedeligste jeg vet, å spare... Det og trening.. Så unødvendig i mine øyne.
Jeg er utrolig dyktig til å bruke penger, og pengene mine brenner i lomma mi. De MÅ brukes opp fort, ellers tror jeg at de slutter å virke.
Jeg tenker sjelden (aldri?) før jeg handler, og kjøper og kjøper og kjøper. "dette må vi ha, dette kan vi bruk for, denne var jo bare sååå fin.. etc. etc."
Er så lettpåvirkelig at jeg er nok enhvers butikk store drøm *superblond*

Men nå har jeg tatt meg sammen, og nå går det faktisk litt sport i å finne den billigste middagen.
Jeg driter i hva vi spiser, bare det er billig. Og spiser til og med mat jeg ikke liker, fordi jeg skal spare må vite :)
I går var vi på ICA og de hadde 10kr marked. Og da fikk vi handlet inn masse (som jeg i grunn aldri hadde handlet om det ikke hadde vært for at mitt mantra nå er SPARE, SPARE, SPARE).
Middager for ei hel uke til 300 kr, det må jo være et kupp.

Jeg har også bestemt at vi kun handler på Rema 1000 (utenom slike vidunderlige kupp på ICA da). Utrolig mye billigere på Rema.
Vi kjøper billigbleier (jeg må nok dessverre innrømme at jeg synes Libero er bedre, men Landlord bleiene er ikke så verst altså, dessuten er de jo mye billigere. Og billigst er best.)

Jeg er bittelitt stolt. Nå kommer vi til å den fineste bilen vil jeg tro ;-)
Jeg er sparedronning nr uno.

Men jeg må nok hviske veldigveldig stille at jeg snek meg inn på Nøstebarn mens mannen betalte parkering i dag, for der fant jeg en nydelig og fin ullpysj. Men det er jo slike ting man bare MÅ ha, er det ikke?

8 kommentarer:

  1. Hahaha, ja nøstebarn er definitivt sånt som man må ha. Jeg liker igrunn bedre landlord-bleiene enn libero nå jeg. Du får gi det litt tid:)

    SvarSlett
  2. Hahaha, du er så utrolig morsom.
    Herlig sparefilosofi!
    Jeg gleder meg virkelig til å se bilde av nybilen! *fnis*

    SvarSlett
  3. hihi, herlig sparefilosofi ;)
    Men jeg er helt enig med deg da, nøstebarnpysj må man jo bare ha!

    SvarSlett
  4. hehe, herlig innlegg. Her prøver vi også å spare, og jeg har planer om at så langt det går denne uken, skal vi kun lage middag av mat vi allerede har i huset. Så langt har det gått fint, utrolig hva som gjemmer seg i fryseren! Handler også mye på rema, men har ikke prøvd bleiene derfra enda. Men takk for tipset, de skal testes ut!

    SvarSlett
  5. Hehe, så flink du er!!
    Her prøver vi (les jeg) også å bli litt mer økonomiske,selv om shoppinggenet mitt har tatt litt overhånd i det siste (shame on me!)... Handler bare på rema og har begynt med ukeshandlinger. I forhold til billige middager så syns jeg rema sin middagskampnje med kokken Erling Sundnes er helt genial! Mye sunt, godt, enkelt og ikke minst BILLIG!!

    SvarSlett
  6. Så koselig å lese bloggen din! Kom inn hit via Mona sin blogg. Bruker også Landlord-bleiene på mine små og er nokså fornøyd. Iallefall veldig fornøyd med prisen! Og Nøstebarn har bare alt for mange ting man bare må ha...

    Hilsen Elisabeth, Stella og Sofie (Liza80 fra NM/maiblomstene)

    SvarSlett
  7. Heeelt enig med deg, nøstebarn er MÅ HA ;-)

    SvarSlett
  8. Hehe, klart man må ha nøstebarn klær!!! Så flink du er da. Jeg har akkurat prøvd ut first price bleiene. Synes ikke at de er så værst jeg altså :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)