mandag 4. januar 2010

Søskenbilder.

Jeg har ikke så mange søskenbilder, det er ikke lett å ta bilder av Jesper og Tilde sammen. Jesper liker ikke å ligge alene, og Tilde er så klåfingra. Dette er vel noen av de fineste jeg har, og de er jo ikke så fine de heller, og noen har vel sett de før?

Synes dette bildet er litt koselig, da.

Men Tilde er som nevnt tidligere, INNMARI klåfingra. Ikke bare-bare å være Jesper og skal synes at dette er greit ;-)


Ellers tror jeg at Jesper er på bedringens vei. Han har vært hjemme noen dager nå, og vi har lånt med oss SAT-måler fra sykehuset. Har ikke så bra metning når han sover, men vi anser det som greit. Ser ikke ut som han strever stort.
Nå skal han på avlastning til i morgen, så får vi se hva de sier om han der. Ofte har vi litt forskjellige meninger om formen hans også.
Men jeg føler meg sikker på at han ikke kommer til å bli dårligere i allefall, ikke på ei stund. Fremgangen har vært der, og han har begynt å bli mer våken. Selv om han vil sove stort sett hele døgnet, så blir det flere og flere stunder der han er kvikkere i blikket.

I går ryddet vi ut julen, ganske deilig. Er veldig koselig med jul, og koselig å pynte til julen også, allikevel synes jeg det er enda koseligere å få tilbake leiligheten sånn som den var også.

Nå blir det kanskje ikke så mye blogging på meg fremover. Skal se hva jeg rekker. På torsdag tar vi nemlig tog til Gardermoen (jeg har intens flyskrekk og tar ikke flere fly enn jeg må), og videre tar vi fly til Haugesund. Som jeg gruer meg. Jeg er sikker på at jeg kommer til å dø opptil flere ganger, og er fortsatt sint på kjærestemannen som ikke har laget togskinner frem til Haugesund.
Jeg HATER å fly, er LIVREDD og kommer til å grue meg til kroppen gjør vondt.
Vi blir i Haugesund frem til mandag, da reiser kjærestemannen til Trondheim og skal være alenepappa for Jesper. Jeg og Tildepus blir i Oslo til lørdagen. Så skal vi ta toget til Tr.heim igjen. Håper virkelig at formen til Jesper ikke forverrer seg på den tiden, slik at det lar seg gjøre å være litt borte. Jeg gleder meg veldig til Oslotur :)

Nå er det ei lita ei på gulvet som er litt sulten, så jeg får være god mamma og spe på med litt mat.
Posted by Picasa

9 kommentarer:

  1. Godt å høre at Jesper mest sannsynlig er på bedringens vei :) Syns bildene av Jesper og Tilde er veldig fine. Fine barn du har :) Er kjærestemannen din fra Haugesund? Jeg bor i Haugesund selv. Mye snø her om dagen ;)

    SvarSlett
  2. Hei Gøril! Har i et stjålent øyeblikk (med hjemmets hersker på fanget), fått lest noen av de siste bloggene dine. Så godt å se at dere fikk en fin julaften sammen, det vil jeg tro varmet, og godt å ha det i minne. Sørgelig å lese at det gikk nedover derfra, men som du sier, Jesper er sterk, og det gleder meg å se at det går bedre igjen nå :) Rikti go tur til Haugesund/Oslo, kos deg så mye du kan, det fortjener du! Stor nyttårsklem fra Ragnhild, ønsker dere alt godt! :D

    SvarSlett
  3. Godt å høre om fremgangen til Jesper. Så fine bilder av barna dine:)God tur til Haugesund og Oslo, håper du får en kjempe fin tur:)

    Klem fra Inger K og David

    SvarSlett
  4. Må flire litt av Tilde som prøver å spise opp broren sin! Er ikke bare, bare å skulle beherske seg når storebror er så søt! :-)
    Nydelige bilder av de to!

    SvarSlett
  5. Herlige bilder!! Likte spesielt godt de to bildene på skinnet. Det ene var nydelig og det andre var morsomt :)
    Jeg er sikker på at du overlever flyturen! Jeg har litt flyskrekk selv, men det har heldigvis blitt litt bedre de siste årene. Tidligere var jeg overbevist om at siden det aldri er noen store ulykker her i landet, så kom det til å bli det en dag jeg satt på flyet. Og hvis jeg dør i en flyulykke, så kan de skrive "hva var det jeg sa" på gravstøtta ;) Med meg så hjelper det å tenke intenst på noe annet enn at jeg skal ut å fly. Og når vi tar av eller lander leser jeg noe spennende for å få tankene over på noe annet.
    God tur!
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei.
    Fint å se at Jesper gutten er i bedringens vei, har følt bloggen din en stund å har virkelig ventet på oppdatering nå:)
    Kjempe fin blogg foresten.
    Dere fortjener virkelig en koslig tur.
    Bente.

    SvarSlett
  7. Så fint å lese at Jesper er bedre, håper det fortsetter slik. Jeg er enig, det er koselig med jul, men den ryker ut med det nye året. Nå er jeg veldig klar for å vente på våren. :-) God tur til Haugesund og Oslo, og den flyturen går nok kjempefint, selv om jeg forstår at den er superkjip når du har flyskrekk.

    Bildene er helt skjønne, de er så nydelige begge to, helt fantastiske. Og så kjenner jeg til det med klåfingra babyer, så skjønner godt det er litt mer styr å få til bilder når Tildemor bare må kose og klappe på storebroren sin. Herlig hvordan de ikke skjønner helt hvordan kos skal gis, men så gir de det så godt de kan, med skarpe fingernegler og litt voldsom klapping på hele ansiktet til mottakeren.

    Tenker på dere hver dag, og håper uken blir fin. :-)

    SvarSlett
  8. Å så fine bilder! Og hurra for Jesper som er litt bedre:)

    SvarSlett
  9. Elsker bildet hvor det ser ut som om Tilde har lyst til å spise opp Jesper og at han synes det er super stas. Fantastiske bilder alle sammen.
    Utrolig vakre barn du har Gøril. Synd med turen men det kommer flere muligheter (kanskje du slipper å fly også)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)