torsdag 29. juli 2010

Effektiv torsdag :)

I dag har jeg vært effektiv, synes jeg selv i allefall. For hadde ikke planer om å gjøre NOE.
La meg tidlig i går, og det hjalp på energien i dag kjenner jeg, så kanskje det blir tidligkveld i dag også. Legger meg nemlig aldri før rundt midnatt. Og det straffer seg hver dag når Tilde vil opp 05.30.

På jobb gikk det også greit i dag, selv om jeg hadde seinvakt og hadde ansvar for å låse alle dører, og skru på alarmen, skru av alle lys, rydde etc. Jeg hadde jo såklart glemt koden til alarmen, så det ble litt stress i topplokket ei stund.
Det er virkelig slitsomt å jobbe kjenner jeg. Å være borte fra jobb i tre år tar på, men det kommer seg stadig, og jeg lærer nye ting hver eneste dag :) Det er morsomt også da, jeg koser meg.

Til slutt blir det vel bare bra.

Da jeg kom hjem fra jobb møtte jeg ei sint og gråtende Tilde. Hun hadde slett ikke hatt noen god dag hjemme kunne kjærestemannen fortelle meg, så jeg gjorde alt i min makt for å få frem både smil og latter og være artig-mamma for henne. Det gikk veldig greit. Det ble både smil og latter og masse kos. Men da måtte det jo skje noe hele tiden også.

Hun har vært veldig grinete og sint ei stund nå, og jeg håper den gode gamle Tilde snart dukker opp. Denne Tilde har blitt sta som et esel, og svært så sint når hun ikke får viljen sin.
Også SKAL hun spise selv, uansett hva det er. Ellers nekter hun å spise. Det er jo egentlig positivt i og for seg, men utrolig slitsomt å tørke yoghurt, middagsrester, grøt som ligger over alt etterpå, flere ganger om dagen. Hun kaster mye mer rundt seg enn det som kommer i munnen.
Brød og frukt er jo greit, for det trengs jo ikke spises med skje.
Hun blir sintere enn et lemen om hun ikke får bestemme selv.
Jeg aner ikke hvor denne staheten kan komme fra ;-)


Her er det jeg som er sjefen

Jeg lekte meg helt svett sammen med Tilde, alt for henne vettu. Jeg var så sliten da jeg kom hjem etter en lang dag på jobb, men det kunne jo ikke gå utover fineste jenta mi. Hun fortjener jo en opplagt mamma uansett.
Jeg bestemte meg egentlig for å legge meg litt på sofaen og slappe av etter at hun hadde sovnet til kvelden, for jeg var helt skutt.
Men så kjente jeg at så lenge jeg ikke setter meg ned, så kan jeg jo gjøre litt allikevel.

-Vasket og skrubbet badet, skiftet på senger, vasket klær, hengte opp klær, ryddet på kjøkken og stue, vasket på kjøkkenet, vasket alle overflater på stua, gikk å handlet, lagde mat og gjorde den ekstrem krevende jobben å nettshoppe litt tilslutt ;-)
Har fått handlet masse til barnehagestart.

Nå sitter jeg godt i sofaen, ørene lytter til deilige lyder fra Susanne Sundfør og jeg har akkurat fått masse forskjellig frukt i små biter og med vanilje-yoghurt over.
Deilig å være litt sunn for en gangs skyld også.
I morgen er det heldigvis fredag ;-)

Ellers har jeg fått sendt avgårde gaver i forbindelse med gaveleken, og snart kommer det en ny runde, så håper at noen vil henge seg på den gangen også :)


Avslutter med et litt gammelt bilde av Tilde, men hun ser så bestemt ut her, og det passer jo til hverdagen nå. Prinsesse-vilikke. Prinsesse-skalikke. Prinsesse- nå-gråter-jeg-om-jeg-ikke-får-gå-på-hovedveien. Prinsesse-bestemt.

Sender også noen tanker til verdens vakreste og vil si at jeg tenker på deg hver dag Jesper, og nå er det kun få dager til du fyller år. Det blir en rar og trist bursdagfeiring.
Mamma er glad i deg, herfra til evigheten.
Det vet du vel, lille venn. Min fineste. Kjæreste lille vennen min.
Savner deg.
Veldig.

5 kommentarer:

  1. Puh, det hørtes ut som en effektiv dag!!
    Jeg lurer på om det kanskje er alderen de er i nå som er veldig slitsom?? Daniel har jo alltid vært verdens snilleste, men nå om dagen er det MYE sutring og klaging. Han kjeder vettet av seg med en gang vi er hjemme, men er ihvertfall stort sett blid og fornøyd så snart vi er utenfor "huset". Jeg har faktisk begynt å telle dager til barnehagestart nå, og tror han kommer til å ha SÅ godt av det!
    Så bra at du trives i jobben. Det er ALLTID slitsomt å begynne i ny jobb, så kan tenke meg at det er slitsomt etter så lang tid utenfor arbeidslivet. Du får trøste deg med at det bare går noen uker, så er du sikkert inne i deg :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Effektiv dag dette vil jeg si:)Bar at man er sånn noen dager;)Supert at du trives i jobben.
    Har du noen gode forslag til nettshoppingsider da??Elsker nemlig og shoppe på nettet selv;)Et tastetrykk så har man det o posten:)Liker slike sider som har masse kult barnetøy og interiør da selvf:)Et tips sjekk ut rakkaren.dk.

    SvarSlett
  3. Kjenner til raserianfall og matnekt, dessverre. Her e det Olivia som er prinsess vil-ikke. Hun spiser ingenting for tide, skikkelig frustrerende. Alt hives på gulvet eller spyttes ut. Og så blir hun rasende fornærmet for den minste ting (som jeg ofte ikke skjønner hva er ) og legger seg på magen og hyler.....slitsomt...

    men du hadde nå en flott og effektiv dag da !!! Og ja, det e rlurt å legge seg tidlig iblant. Men ikke laltid like lett.. ha en fin helg !

    SvarSlett
  4. Jeg må si som Mona og funderer på om det ikke er alderen, for vi har også en liten jeg-skal-gjøre-absolutt-alt-selv-ellers-så-slår-jeg-knute-på-meg-og-hyler-alt-det-jeg-er-god-for i huset om dagen. Staheten lenge leve... Trøster meg med at det er positivt når de blir eldre ;)

    Forresten kan du sende over litt av den energien du har til å få ryddet i hjemmet. Jeg trenger MASSE av den!

    Klem!

    SvarSlett
  5. Kjære Gøril.

    Tusen takk for kommentar på bloggen min.
    På en rar måte er det godt å se at andre også tør å blogge om englebarna sine. Missforstå meg rett, jeg unner ingen det å ha englebarn,det er virkelig ikke det jeg mener, men at det er godt å se at flere tør å sette ord på hvordan det er.

    Jeg må si at jeg er imponert over deg, virkelig! Tenk at du har klart å begynne å jobbe igjen, etter så få måneder! Nå skal jeg sette meg ned, og lese gjennom bloggen din. Du er herved lagt til i listen min over blogger jeg følger.

    Stor varm klem fra Anne

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)