lørdag 21. november 2009

Lørdagskveld.

Har vel egentlig ikke så mye nytt å melde i dag, men selv om tingenes tilstand er de samme i dag, så er jeg lystigere til sinns. Spørs om det er fordi jeg fikk besøk av min bestevenninne. Ser jo henne så sjelden nå, for vi bor jo ikke i samme by akkurat. Men hun gir meg alltid litt ekstra glede og en god latter. Takk snille du :-)
Ellers har jeg og kjærestemannen vært på trilletur med våre barn. Vi har endelig fått vogna til Jesper, og vi tok sjansen på en trilletur når han virket trøtt og var tom i magen. Vi fikk en liten time i regn og vind, men det var deilig allikevel. Koselig også, å få lov å dra alle sammen på trilletur, det er nemlig noe vi har ønsket lenge. Vi følte oss nesten som en helt vanlig familie der vi trillet med hver vår vogn og pratet sammen om middager, julegaver og ting som ikke er så viktige når alt kommer til alt.

Jesper er fortsatt våken og ligger nå i fanget hos nattevakten. Urolig og masse anfall, så jeg håper han snart finner søvnen. Jeg får liksom ikke til å legge meg før han sover, men det er jeg jo nødt for å gjøre, han kan fint finne på å være våken hele natten, og det kan ikke jeg finne på frivillig i allefall ;-)

Det har stort sett vært en helt vanlig lørdag. Mye stress og mye kos, enda mer godteri og brus, og veldig lite tid til seg selv. Men slik er det jo. Kjenner allikevel at jeg gleder meg stort til hverdagen kommer å innhenter oss. Da får man sjansen til å hente seg litt inn og få litt nødvendig energi. Tenk at man faktisk gleder seg til mandag, det trodde jeg aldri kom til å skje.
Før levde man jo for helgekosen, men nå er det hverdager som er det beste på jord.

Nå gleder jeg meg til å legge meg snart, kjenner jeg er trøtt etter en natt med mange oppvåkninger. Lurer på om jeg kan skylde litt på trollungen min der altså. Hun har heldigvis lovet å sove godt i hele natt, da ;-)

7 kommentarer:

  1. Yes! Du aner ikke hvor glad jeg blir når noen liker det jeg lager:) Selvfølgelig kan jeg lage til Jesper også, det er bare kjempehyggelig! Hvilke størrelse tror du? (De er faktisk ganske varme pga de er foret, men det er jo ikke ull da, så kanskje for kalde til vinteren..)Jeg har mønster i 6mnd, 1,2 og 3 år. Jeg kan ev. prøve å få tak i fleece og fore med.

    SvarSlett
  2. Hei,
    jeg kan liksom ikke la være å skrive en liten kommentar - det du skriver treffer meg så ofte, jeg føler jeg virkelig kan forstå (tror jeg da).
    Jeg kan iallefall forstå det med å glede seg mest over hverdagene; å kunne hente seg inn, og for meg var det også følelsen av at når Ive fikk være i barnehagen (når vi var hjemme, ikke på sykehuset...), fikk hun sin dose med barn og annet stimuli som var så viktig, i tillegg ti å få alle medisiner og pleie, som tok så mye tid. Det var så godt for oss alle! Men selvfølgelig var det godt å være hjemme i helgene, på gode dager, og være mest mulig sammen også...
    Vel, nå kunne jeg skrevet masse om dette merker jeg, men det skal jeg ikke altså, hehe!

    Håper Jesper roet seg og fikk en god natt. Og det håper jeg du fikk også:)

    God søndag!
    Imorgen er det igjen hverdag;)

    SvarSlett
  3. Una: setter veldig stor pris på kommetarer fra deg. Tror nok du er en av de som virkelig kan forstå alt og hele livet vårt. På både godt og vondt.Og du må for all del bare skrive så mye du vil altså, jeg liker veldig godt å lese dine ord.

    Jesper fikk en ganske ok natt faktisk.

    Lisali: Jesper hvisker meg i øret at han ønsker størrelse 1,5 år. Han har ganske lite hode til å være en storunge skjønner du.:-)
    Han gleder seg til å få bruke fine lua si.

    SvarSlett
  4. Jeg tror ikke jeg klarer å forandre på mønsteret, så må enten sy 1 eller 2 år...(hehe, tror hverken du eller Jesper blir så fornøyd med resultatet hvis jeg prøver å forandre på mønsteret:)) Men prøvde luene i str ett år på et barn på 15 måneder i sted. Noen av dem var faktisk for små til henne. Så kanskje to år er passe. Jeg kan prøve, så kan du bare sende den tilbake om den ikke passer? Så syr jeg en ny:)

    SvarSlett
  5. Da tror jeg størrelse 1 år passer enda bedre. Han har veldig lite hode nemlig.

    :-)

    SvarSlett
  6. Oki:) Nå har jeg lagt ut luene. Skulle jo sende deg bilde først,men hadde ikke adressen.. du får se hvilke du vil ha:)

    SvarSlett
  7. Takk for koselige kommentarer om luene! måtte svare så kjapt på dem i bloggen min pga lille snuppis våkna, men setter stor pris på det:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)