lørdag 14. mai 2011

Bursdagsfeiring, IKEA, plagiat-eurovision og endelig helg.

Æsj, det er kjedelig når blogger har problemer og alle kommentarene på forrige innlegg ble borte, dere må gjerne skrive igjen altså ;-)
Det er såå hyggelig med ord fra dere, det er jo derfor man får lyst til å blogge også. Kommentarer er gull.

Her har vi hatt en ganske så fin lørdag. Startet veldig bra, da vi fikk feire en superfin 4-åring. Det er stas med bursdager, og gjett om vi gleder oss til i morgen? Da har vi nemlig bursdagsfering for hun som blir "snart to Hår" :)

Ellers har vi vært på IKEA i dag. Klarte å få timet det sånn at Tilde sov dupp i vognen mens vi fortet oss å rundt for å finne alt vi trengte. Det er ikke ofte jeg føler jeg løper rundt der, og ikke handler en eneste uplanlagt ting. Men så hadde jeg også kjærestemannen ved min side, og IKEA er ikke helt hans sterkeste side.
Da kjøper vi det som står på listen, betaler og drar hjem ;-)

Vel hjemme ble det en del ting som måtte skrues sammen, og verktøyet til kjærestemannen var ikke så veldig samarbeidsvillig i dag, og det resulterte i at det kom noen gloser ut av munnen hans. Ikke de verste ord, men nå tror i allefall Tilde at lampen vi kjøpte heter herregud.
Jeg klarer jo ikke slutte å le når hun peker på lampen og sier "hærreguuud", også sier hun det selvfølgelig litt sånn sint og oppgitt også. Haha.

I morgen blir det selskap her i heimen, så i kveld skal det bakes og ryddes og ordnes. Vi gleder oss, og det kommer helt sikkert et bildeinnlegg når dagen er over.

Også må jeg bare nevne litt eurovision-snakk, for da jeg hørte Danmark sin sang, så følte jeg liksom at den sangen ikke var helt ny, og etter litt googling kom det ganske tydelig frem at jeg faktisk har hørt sangen før.
Danmark har ikke akkurat funnet opp kruttet med sin sang i eurovision.

Her er Danmarks versjon:
http://www.youtube.com/watch?v=p_fFy5Icbh0

Her er orginalen:
http://www.youtube.com/watch?v=UKCwfqeFBKg

En gammel tysk technoversjon:
http://www.youtube.com/watch?v=ojmwmUysUYU&playnext=1&list=PL5DC53E93061A3278

En annen kjapp techno versjon:
http://www.youtube.com/watch?v=QT4YpRxV5uc


Haha.. Ikke at jeg liker noe av dette, men det var litt komisk synes jeg.



Ha en fin lørdag.

8 kommentarer:

  1. her bakes det også, god helg til deg og!

    SvarSlett
  2. Man må passe seg når små barn hører på;) Min gutt gikk en stund rundt og sa 'ejje gu'. Vi skjønte ikke helt hva han mente... inntil det plutselig gikk opp for hans mor at det var 'herre gud'. Jeg er i ettertid blitt flinkere til å passe på hva jeg sier. Lykke til med bursdag i morgen, jeg håper Tilde får en fantastisk dag! Dere som foreldre får prøve og ikke sprekke av stolthet (selv om jeg vet at det er helt umulig;))
    Klemmer fra Oslo

    SvarSlett
  3. hihi, Tilde er jo bare så fantastisk da!

    tenk at hun allerede snart er to år! håper dere får en fin feiring i morgen, at Tilde får en minnerik dag og at dere foreldre bare kan stråle av stolthet og lykke!

    SvarSlett
  4. Hahaha...lampen har fått navnet Hærregud ja...Så søt- De får med seg det meste disse søte små.
    Kos dere masse med bursdagfeiring i morgen.
    Og fortsatt god helg.

    Klem Hege

    SvarSlett
  5. Har ikke baka enda,men ordna sukkerpasta i rødt, hvitt og blått.hehe:-) ikke til 17.mai, men hvitt og blått til dåp neste søndag og rødt og hvitt til Liverpoolkake til kjæresten;-)

    Syns ikke Danmarksangen var så værst jeg. Heier litt på Blue jeg da..hehe. Fortsatt en liten sucker for boybands:-p

    Ha en fortsatt finfin kveld og lykke til i morgen:-)

    SvarSlett
  6. Jeg har hørt på sangene mens jeg har sitti på dataen - synes mange av sangene høres mer eller mindre kjente ut...

    SvarSlett
  7. Hehe, man må passe seg for hva man sier om dagen, ja :)
    Håper dere får en super feiring av den fineste snart toåringen deres!

    Klem

    SvarSlett
  8. Elisabeth Bentsen15. mai 2011 kl. 17:45

    Så herlig Tilde er.Gratulerer så mye med 2 års dagen,Tilde!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)