onsdag 11. mai 2011

Nydelige sommerdager

Det har blitt lite blogging i det siste, men det har sin naturlige forklaring.
Det er SOL i trøndelag, det er varmt og det er helt herlig. Det gjør at man selvfølgelig ikke får tid, eller tar seg tid til å sitte foran datamaskinen å skrive. Her må det nytes. For i trøndelag kan det fort snu, her er været alt annet enn stabilt.

Det er deilig med slike dager, man får ekstra energi og jeg har så smått begynt å gå litt turer nå som bekkenet har begynt å bli bedre.

Kjærestemannen har vært supersnill og malt hele leiligheten mens jeg og Tildesnupp har vært hos mine foreldre. Vi trodde vi hadde det lyst her fra før, men nå ser vi at det hadde vi slett ikke.
Først nå ser vi hvor mørk den caffe-latte fargen egentlig var, og koser oss med nydelige helt hvite vegger.
Det ble lyst og fint i hele leiligheten, og det gir også litt ekstra energi.

Ellers vokser magen som bare det. Jeg føler meg gigantisk. Og ligger dessverre langt foran skjemaet jeg hadde satt opp i hodet mitt i forhold til vekt (i følge legen er vekta helt grei altså). Føler meg allerede som en flodhest, og har mange uker igjen å vokse på. Blir nok ny rekord på vekta dette ja.
Jeg er nå 27 uker på vei, og er nå inn i den mest skumle fasen i graviditeten. Nå kan de begynne å se etter Jesper sin sykdom, og frem til uke 35 er det bare forferdelig spennende og skummelt. Jeg prøver å nyte de fine sparkene lille gir fra seg, og tenke positivt, men det er ikke like lett.

Nå skal jeg på cafe med en venninne. Vi snakkes :)

7 kommentarer:

  1. Spennende tider.Masse lykke til.Her ventes det bare på lillemann.Termin er 27 mai:)

    SvarSlett
  2. SKjønner godt at du nyter soldagene ute. Jeg merker også på meg selv at jeg ikke har SÅ mye å skrive om om dagen, jeg bruker heller tiden ute og sammen med barna.
    Deilig med lysere vegger, det har så utrolig mye å si!

    Å legge på seg i svangerskapet er jo helt normalt, men vi jenter liker jo aldri at vekta går oppover. Og iallefall ikke i DEN farten. Syns selv jeg la på meg fort da jeg gikk gravid, men heldigvis går mye av de av igjen:-)
    Kos deg med magen, jeg krysser fingrene for at den lille inni der ikke har det samme som Jesper!! Tenker på deg!

    Kos deg på cafe!
    Stor klem

    SvarSlett
  3. Ja jeg skjønner hva du mener! Det er SOOOOL her også og dermed lite blogging ;) 19 grader i skyggen er ikke normalt i Nordland i mai, så det MÅ nytes! Heldige meg har fri ut uka i finværet!

    Skjønner at det er spennende tider for dere. Kanskje litt for spennende! Men jeg tenker positive tanker for dere, krysser alt som kan krysses, håper og tror at lillevennen er frisk!

    Mange gode klemmer til deg! Jeg er sikker på at du er helt nydelig med magen din :)
    Kos deg så masse i sommervarmen!

    SvarSlett
  4. Så herlig med soldager!! Her koser vi oss også maks med det fine været. Gleder oss bare til vi får hus med hage vi nå, så er det enda lettere å nyte det!!
    Kos deg masse, og nyt de herlige sparkene fra magen din. Jeg er sikker på at den lille er så frisk og rask som bare det!
    Stor klem

    SvarSlett
  5. Så spennende:-) Må få se bilder av preggersmagen snart da;-) hehehe.

    Vi å har kaffe latte fargen og hater den virkelig. Er så lei den, men skal sette opp panelplater i eggehvit så fort vi får solgt gamlebilen. *gledings*

    Kos dere masse i sola for i morgen er det meldt regn:-(

    SvarSlett
  6. Kjære Gøril!
    Det er spennende, solfylte (og kanskje litt skremmende) tider i Trøndelag nå. Jeg tenker på dere hver dag og krysser alt jeg har for at det sparker en frisk en i magen din.

    Varme klemmer fra Oslo

    SvarSlett
  7. Mange gode solfylte vibber fra meg, vet godt hvordan du har det nå, have been ther, men du skal se at alt går flott, fint og greit. Må si at jeg ble glad da jeg fikk høre om babyen, unner dere all den lykke man kan få. Klem fra Lilledora

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)