søndag 17. juli 2011

Sommer og sol og Tildesnakk

 Endelig har vi i trøndelag også hatt solfylte og varme dager. Det er herlig med sommer, selv om det er litt i varmeste laget for en liten høygravid flodhest. Uansett, man klager ikke når man har så fint vær!

Vi har hatt Tildeprioriteringsferie, og det har vi fortsatt. Prøver å gjøre så mye som mulig som er morsomt for henne, for plutselig så blir ting annerledes her hjemme, og det er nok ikke lett for en toåring som er vant til å få alles oppmerksomhet hele tiden. Så nå har vi maks fokus på henne.
Og hun skal nok få masse oppmerksomhet når lille kommer også, men mindre blir det jo helt klart.

Vi har vært på bondegårdbesøk et par ganger, og det er stor stas. Kaniner er yndlingsdyret og Tilde snakker og snakker til de, og gir de løvetannblad. "vil du ha mere kanin?" "må tøgg ferdig først"..
"bare en om gangen kanin"...

Vi har vært på museum og sett på "dyrene i afrika" i følge Tilde. Dyr er alltid populært, samme om de er levende eller døde. Hun blir helt i hundre når hun ser alle dyrene, og vet ikke helt hvor hun skal begynne å se.


 Det blir selvfølgelig masse is og bading. Vi har badet på terassen hver ettermiddag nå. Og det så morsomt.
Det er ikke like gøy å bade i badekaret inne nå som hun har fått seg "æget badekar på verandan".
Vi har vært så heldige å ha hatt masse besøk, og dratt på besøk, og det er veldig koselig.
Jeg er ikke så glad i å kjøre noen lange turer om dagen, kroppen min protesterer veldig på å sitte mer enn tyve minutter i slengen, så det begrenser seg litt, men småturer her og der får vi jo til.
Så sommerferie her i trøndelag ble og blir ikke så verst for verken store eller små.


Tilde har også vært til frisøren for første gang. Jeg trodde det skulle bli ramaskrik, for jeg får aldri lov til å verken vaske eller børste håret hennes (her gjøres slike ting under tvang), men hos frisøren satt hun stille og var så innmari flink. Det var nok en liten premie som klarte å gjøre at lillesøta satt der helt rolig. For med en gang frisøren var ferdig, hoppet hun ned fra stolen og ropte "no bli det pakke".
Ikke så veldig tydelige bilder, dette er også mobilbilder. Får skjepe meg litt og ta med meg speilrefleksen snart.

Ellers har det skjedd ganske lite her hos oss. Vi later og koser oss hjemme, og gleder oss veldig til å bli flere i familien. Fortsatt en liten stund til lille kommer, så vi har masse tid til å glede oss...
Og bekymre oss ;-)

Ha en fin kveld videre.

8 kommentarer:

  1. så fine Tildebilder og så herlig å høre at dere koser dere masse om dagen.
    ja, endelig kom sommeren hit også. vi nyyyyyyyter det, og det er godt å høre at dere gjør det samme.
    jeg er fremdeles imponert over språket til den lille frøkna jeg da! er sikker på at det kommer til å gjøre overgangen til storesøsterrollen litt enklere. det hjelper mye med språkforståelse og ikke minst at hun kan bruke språket sitt til å bli forstått. re at dere koser dere masse om dagen.
    ja, endelig kom sommeren hit også. vi nyyyyyyyter det, og det er godt å høre at dere gjør det samme.
    jeg er fremdeles imponert over språket til den lille frøkna jeg da! er sikker på at det kommer til å gjøre overgangen til storesøsterrollen litt enklere. det hjelper mye med språkforståelse og ikke minst at hun kan bruke språket sitt til å bli forstått.

    SvarSlett
  2. Ååå, så utrolig søt hun er, helt nydelig! Og så stor hun ser ut nå med ny hårsveis! Jeg tror Tilde blir en fantastisk storesøster, skjønner at dere gleder dere alle sammen! Fortsatt god sommer til dere :-)

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at det blir mye fokusering på Tilde om dagen. Sånn hadde vi det også like før lille snuppa kom. Storebror var veldig sjalu en stund, men nå (etter 5 mnd) begynner det å bli bedre. (heldigvis!)
    Rart blir det uansett for de små, de er jo vant til å få all oppmerksomheten.

    SÅ herlig sommer dere har hatt hittil! Kan tenke meg Tilde har kost seg masse:-)!

    Kos dere videre og pass på ryggen og det lille nurket i magen!:-)

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  4. Hun er vell nydelig!!
    Store lille jenta som snart blir storesøster.
    Jeg blir stadig imponert over all snakkingen hennes. Hun er så utrolig flink! W har fremdeles sitt eget lille språk. Vi skjønner han jo, vi som "kan" språket hans, men jeg gleder meg litt til han gjør seg litt mer allment forstått ;)

    Syns dere gjør helt rett i å nyte disse dagene og vie Tilde all den tiden dere kan. Det å skal få en baby i livet er en stor omveltning for dere alle, kanskje spesielt for henne som er vant med å ha dere for seg selv. Likevell tror jeg nok at det kommer til å gå kjempebra. Tilde kommer nok til å bli en kjempeflink storesøster :)

    Mange klemmer!

    SvarSlett
  5. For en bed[rende liten jente! Helt nydelig, og virker som en skikkelig gøy skøyer ;-)

    SvarSlett
  6. Hei =)

    Jeg så dere på City lade her om dagen (så ut som dere 3).

    Når jeg så dere så tenkte jeg å gå bort til dere.
    Men som den pingla jeg er, så får jeg heller skrive det =P

    Jeg kom borte bloggen din like før Jesper gikk bort, å er fortsatt en trofast følger her inne.
    Er kjempe glad på deres vegne med den lille =)
    Å jeg håper vi før følge med vidre inn i deres liv her inne på bloggen =)

    Er ikke så flink med ord...

    PS: du ser IKKE ut som en flodhest!

    Hilsen Tone

    SvarSlett
  7. Hei Tone.

    Ja, det stemmer nok at det var oss du så, vi var i allefall der en tur den dagen. Fikk shoppet litt som alltid er terapi ;-)

    Takk for at du ikke synes jeg ligner en flodhest, men jeg er ikke helt enig. Håper flodhesttilværelsen snart blir annerledes.

    Klem, Gøril

    SvarSlett
  8. Ho e så utrolig søt :) Sikker på at ho kommer til å bli ei veldi flink (men bestemt) storesøster :) <3 Så fint at dere bruker den siste tida på å kose dere, før dere blir 4 :) Flott å høre at dere har fått litt sommer og sol, kos dere masse videre :) Fortsatt god sommer herfra Tromsø <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)