mandag 29. november 2010

jobbkveld.

I kveld har jeg sittet pal foran dataen og jobbet iherdig. Flittiglise.
Men jeg og Word samarbeider så ekstremt dårlig sammen, at resultatet ble dårlig, selv etter mange timers arbeid. Kjærestemannen måtte tilslutt sette seg ned og hjelpe, og i 4 timer satt vi å knotet for å få det til.
Så, like før jeg skulle trykke lagre henger dataen seg opp, og alt forsvinner.

Jeg trodde jeg skulle besvime.

Og begynne på nytt var slett ingen glede, og selv om jeg og kjærestemannen klarte å le av det hele, var det rett og slett bare latterlig dårlig av Word å si takk og farvel like før jeg skal lagre alt. Jeg er fortsatt forbannet. Dumme Word. Dumme er vel egentlig et altalt for snilt ord når jeg tenker meg om.

Nå, er jeg bittelitt sur, litt ergelig for at ting ikke går som planlagt, og at jeg sikkert må sitte å jobbe hele morgenkveld også, så må jeg bare si at vi har hatt en superfin helg i allefall. Så her er det ikke bare surhet å lese om.

Fredag var vi hos min søster og hennes kjærestesamboer og spiste deilig mat og koste oss med god drikke og godt selskap. Tilde var like samarbeidsvillig som Word den kvelden, så det endte med at jeg la meg sammen med henne like før 21.00. Men det var veldig hyggelig før den tid, da ;-)

Lørdag var jeg og søsteren min på litt shopping, og det ble ingen julegaver i posene, bare til meg selv og kjærestemannen. Det var deilig med litt egentid, selv om det var for et par timer bare.
Dro deretter på burdag hos en søt og god liten 2-åring og hans familie, hvor vi storkoste oss. Alltid like hyggelig.
Etter masse kakespising og brusdrikking dro vi til mine foreldre, hvor Tilde sovnet ganske fort, og sov HELE natten, helt til kl 08.00.
Det har ALDRI skjedd før, og som jeg håper det varer. Det var skjønt å stå opp etter 5, og føle seg uthvilt.

Dagen i dag har vært kjempefin, om vi ser bort fra konflikten jeg har med Word. Selv om det har vært -21 grader i dag, så var vi ute en bitteliten tur så Tilde fikk hilse på hestene i stallen. Hun står i vinduskarmen til mamma og pappa og roper "hest" og peker på stallen hele dagen, så hun måtte nesten få viljen sin.
Dessuten tror jeg 12-timers søvn har forvandlet datteren min til et prakteksempe. Null trass, bare pur glede og takknemlighet.

Nydelig helg, nydelig dag, frem til.. Ja, dere vet. Word-faen-dritt-skapen.

Nå er det natta, jeg må forte meg å sove, for jeg er redd det lille nattmonsteret mitt kan våkne litt før 8. Det har jo tross alt skjedd alle ganger utenom en ;-)

God natt, og ha en finfin mandag.

4 kommentarer:

  1. hehehe mellomlagring er en fin ting veit du:-p
    Det er skikkelig kjipt når uhellet først er ute..

    Håper du og dine får ei kjempefin uke:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Det hørtes ikke morsomt ut altså! Er så kjipt når en har jobbet iherdig med det!!
    Håper også at Tilde sov litt lenger enn til 5 idag :) Håper du får en flott og trøbbelfri uke!
    Klem fra Ena

    SvarSlett
  3. Slikt er noe hærk, og det har skjedd meg mange ganger. Men så fint at Tilde sov til kl 8.
    Vi er borskjemte her på det området. Han må vekkes ved 8 tiden noen ganger om han ikke våkner selv.

    -21 høres utrolig kaldt ut og vi klager her nede hvor det er -10 og synes det er utrolig kaldt. Brrr

    Ønsker deg en riktig flott uke, Gøril :)

    Inger K og David

    Til og med nå ved dette innlegget, forsvinner ord når jeg må rette opp.

    SvarSlett
  4. Hehe, det er dårlig gjort av meg å le, men jeg ser for meg en hissigpropp som krangler med Word. Det kunne så like gjerne vært meg, kanskje derfor det var litt ekstra morsomt? Nei nå skal jeg gi meg - all medfølelse til deg, for word/excel-problemer er noe dritt-faenskap som jeg titt og stadig snubler borti ;) Ellers hyggelig lesning at din lille snupp syntes soving var en god idé på natta, håper for din del at det varer :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)