søndag 23. oktober 2011

Sangkortene fra SingSang

Det er sikkert flere enn meg som har disse sangkortene hjemme?



De er i mine øyne geniale. Jeg kjøpte en boks for en stund siden, og i samarbeid med www.fava.no (sjekk ut deres blogg også, den finner du HER ) så fikk jeg enda en boks med disse herlige sangkortene.
Tilde elsker de, og vi bruker de stort sett hver dag. Den har virkelig økt sanglysten her hjemme, og Tilde synger hele tiden. Stor sangglede med andre ord.
Det som er så bra med disse kortene er at det er sanger man kjenner fra før, og det er derfor ikke noe vanskelig å komme i gang. Teksten står bak kortet, og det er bilder foran som illustrer hvilken sang det er.

Tilde har mange favoritter, og bytter litt på hva vi skal synge. Hun har lært seg hva alle sangene heter, kun ved å huske bildet foran. Så når hun ser et kjent bilde, så sier hun "no ska vi søng en elefant kom masjerende, mamma".
Jeg pleier nemlig å holde kortet foran henne når jeg synger (jeg må jo lese teksten, lærer ikke så fort lengre), og da ser Tilde på bildene til sangen er slutt, vips så husker hun hva sangen heter.

Det er stort sett Tilde som tar frem disse sangkortene, og selv om mammaen har en grusom sangstemme, så synes Tilde dette er kjempemorsomt. Noe vi gjør sammen.
I disse dager med søskensjalusi så er det ekstra viktig å ha mammaen sin litt for seg selv, og da går vi på rommet hennes, sitter oss på gulvet og synger og synger.


"kain vi søng no da mamma?"

Jeg vil absolutt anbefale disse sangkortene til de som ikke har de.
Føler at språket til Tilde blomstret ekstra etter vi kjøpte den første boksen tidlig i år, fordi vi sang mye og dermed brukte språket veldig.
Dessuten tar SingSang-kortene liten plass, så er fint å ha med seg om man skal noen steder også.
Vi skal teste de på tur neste gang, når noen har en tendens til å bli litt utålmodige ;-)

Flere som har erfaringer med disse kortene?


//Reklame

4 kommentarer:

  1. Jeg har hørt om flere som er kjempefornøyd med de kortene. Her synger vi også mye, siden Daniel elsker å synge. Kanskje de kortene kunne vært noe å kjøpe i julegave til lille!? :) Takk for tips!

    SvarSlett
  2. Dette hørtes genialt ut. En perfekt gave fra nybakte besteforeldre. Kjekt med "gamle" sanger i ny innpakkning.
    Fint å få tips når det er så lenge siden en har hatt små barn.Ting er jo stadig i forandring =0)
    Takk for tipset.
    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  3. Hei, kom forbi på en surferunde! Vi skal på babysang i morgen :o) og disse ser jo geniale ut til å fortsette suksessen med hjemme!

    SvarSlett
  4. Hva med å pakke inn ett kort (elelr to?) for hver dag i desember, og kanskje noe annet på julaften, som adventskalender? Så du ville ha tips litt over her ;) Jeg er veldig fan av adventskalendere som ikke koster skjorta nemlig!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)