torsdag 12. mai 2011

sommer = is

I går etter jeg hadde hentet verdens fineste i barnehagen var det så varmt og deilig ute. 
Skikkelig sommerstemning, over 20 grader i skyggen og nesten ikke en sky på himmelen. Herlig.
Jeg visste at dette var den siste soldagen her i trøndelag på lenge, så jeg spurte Tilde om vi skulle kjøpe is og kose oss litt ekstra på en onsdag.
Tilde var ikke så veldig vanskelig å be, for is er det beste i hele verden.
Og mammaen sier heller ikke neitakk til en is. Selv om hun kanskje burde ;-)



 Kroneis smakte helt himmelsk.


Nå har finværet tatt en pause her i trøndelag, i følge værmeldingen skal det bli en veldig lang pause.
Håper allikevel at solen ikke tar seg en lang ferie herfra, det nydelige været er allerede et stort savn.
Jeg vil lukte solkrem og gå i t-skjorte igjen.
Men en unnskylding til å spise is klarer jeg alltids å finne allikevel ;-)

Håper dere får en fin torsdag. Jeg skal slappe av hjemme med nystekte rundstykker, en iskaffe og et mammablad som dumpet ned i postkassen i går. Det er ikke så verst, det.

4 kommentarer:

  1. Trodde det skulle bli regn,men det er jo ikke så aller værst i dag da:-D Nice.
    Litt dråper er sunt for da får plantene vann.hehehe

    Elsker lukta av solkrem. Minner meg om skikkelig sommer. Vi er så heldig at vi drar til varmere strøk om 1.5uke:-D yey!

    Ha en fortsatt fin dag

    SvarSlett
  2. for ei fin lita isspisende snuppe:) Nei, is er vel aldri feil, og det er ikke vanskelig å finne gode(?) grunner til å spise is! Håper sola og varmen kommer tilbake fort! Vi vil jo ha en deilig 17.mai:) ha en fin dag:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)