lørdag 2. oktober 2010

Helg.

Deilig med helg. Jeg som før hatet helgene, lever nå for de. Kvalitetstid med familien er gull verdt. Det er så mye mer man rekker å gjøre og vi kan være så mye mer sammen med hverandre, bare synd at tiden flyr hver eneste helg.
Også er det relativit godt å få sove lengre enn 05.30 også, for i helgene bytter vi på å stå opp med rampusen vår.



Vi har i grunn ingen store helgeplaner denne gang. Vi skal besøke foreldrene mine etterhvert, og slappe av. Jeg er fortsatt syk, slapp, tett, hoster og orker ikke noe særlig, så da skal det bli godt med ivrige  besteforeldre kjenner jeg. Jeg håper immunforsvaret mitt blir verdens beste snart. Er så lei sykdom.

Tildusen er heller ikke i form, og har vært syk i nesten 2 mnd. Ja, ikke feber og sånn hver dag selvfølgelig, men det er liksom ett eller annet hele tiden føler jeg. Når hun blir bra av et virus, kommer det ett nytt et snikende. Og jeg tror jeg får akkurat de samme rundene som Tildusen min. 
Disse virusene er ganske smittsomme merker jeg.

Nå er det øyekatarr som ikke gir seg, og hun hoster til hun kaster opp, stakkars lille, og hun har en snørrproduksjon som heller ikke avtar med det aller første. (En typisk barnehagestart med andre ord.) Hun sover forferdelig dårlig på nettene, og er stort sett oppe sammen med oss rundt midnatt, for da har hun som regel hatt en skikkelig hosterunde i sengen og er så lei seg. 
Og det tar en god stund før hun da sovner igjen, for å så være lys våken rundt 5. 

Gjeeesp sier jeg bare;-)
Det er vel bare sånn det er, at det første året i barnehagen er preget med mye sykdom, så da blir det vel verre før det blir bedre igjen, da. 
Og immunforsvaret blir sterkt og godt av alle disse virusene, så det er jo ikke bare et onde å være syk heller. Det er vel en tid for alt, jeg er bare så utålmodig og rastløs, og vil at vi skal være friske alle mann. Kjærestemannen har sluppet unna da, heldigvis.


 Men det er jo alltid tid til tøys innimellom, heldigvis.


Nå sover både kjærestemannen og Tildusen. Jeg vasker og tromler klær, spiser sjokolade (fy), og drikkr brus (mer fy). 


God helg alle sammen, noen som har spennende planer foran seg?


3 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder :-)
    Jeg bruker photoshop til å redigere bildene, men ikke mye. Bare litt lys og kontraster :-) Du finner mange flotte fonter på dafont.com.

    Håper du får en fin helg!
    Klem Jorid

    SvarSlett
  2. Så fin ny look på bloggen din, Gøril!
    Jeg er innom her og leser stadig vekk altså, er bare fryktelig dårlig på å legge igjen spor etter meg... *skjerpe seg*

    Sykdom i barnehageoppstart ja, kjenner til den. Sigve har heller ikke vært ordentlig frisk siden midten av august... Heldigvis har jeg gått klar av virusene til nå, men så var jeg så mye syk som liten at jeg jammen bør få igjen for godt immunforsvar en gang jeg også ;)
    Håper både du og Tilde blir friske fort som en fei, slik at dere bare kan kose dere sammen, kaskje sove hele nettene sammenhengende og ikke minst har litt mer overskudd i hverdagen.

    Tenker masse på deg, Gøril - selv om jeg ikke er så flink til å formidle det...

    SvarSlett
  3. Hei Gøril!

    Jeg har ikke fått med meg at du har blogg før nå, men kommer med til å følge med deg videre. Løpte akkurat å kjøpte Henne nå, og har fått lest artikkelen om dere. Nydelig bilde av deg og Tilde :) Tenker så masse på dere og på hvordan dere har det. Jonas og jeg kommer til Trondheim i desember, hadde vært koselig å truffet deg igjen.

    Klem Karin

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)