lørdag 8. januar 2011

Lat lørdag

Vi har hatt en ekstremt lat lørdag i dag, og av og til er slike dager ufattelige deilige.
Ingen planer, bare slappe av. Samle energi og bare kose oss sammen.

Jeg sov lenge i dag, siden det var min tur, etterfulgt av en time med akebrettkjøring og utelek sammen med Tilde og kjærestemannen. Skjønt med litt friskluft for store og små, selv om en time er kanskje i knappeste laget når været var så fint.
Etter å ha kost oss ute ble hele gjengen trøtte (selv jeg som sov til over 10), og vi tok formiddagsdupp alle sammen. Finnes det noe bedre enn å sove?

Deretter så vi en god del episoder av Timmy-tid, og spiste deilige ostesmørbrød i sofaen. Det er ytterst sjeldent vi sitter i sofaen og spiser, men vi fant ut at det var lov i dag. På en slik lat lørdag.

Hjemmelagde hamburgere og sukkerholdig drikke til middag, noe Tildusen satte stor pris på. Særlig det å få saft. "godt" "nam" sa hun hele måltidet. Som forøvring ble spist ved spisebordet denne gang ;-)

Den late lørdagen fortsetter nok i hele kveld også, skal prøve å ordne litt sunn snacks før vi skal slenge oss i sofaen og se morsomme tv-serier kjærestemannen har lastet ned.
I morgen blir det forhåpentligvis litt mer action, for i dag har vi virkelig ladet opp batteriene godt, hele gjengen.

Hva har dere gjort i dag, da, og planene videre for kvelden?

Fin lørdag :)

5 kommentarer:

  1. I dag dro jula ut gjennom verandadøra og opp på loftet igjen og huset ble rengjort. Og så har jeg bakt brød, skikkelig husmor. Så skal jeg bare slappe av og kose meg hele kvelden. Jeiii for latlørdager! Jobbelørdager blir man jo sliten av :-)

    SvarSlett
  2. Så deilig med en lat Lørdag. Jeg skulle ønske vi hadde timmy tid dvder for NRK har av en eller annen grunn sluttet å sende det på tv.

    Alt som er gøy for de små blir tatt av.

    SvarSlett
  3. Syns det hørtes ut som en superkoselig dag jeg, sånt gir virkelig påfyll:)

    Her har det vært en travel dag helt uten påfyll. Først tur til legevakten for bandasjeskifte på brannsåret til tapreste storejenta mi, så besøk av gamlegamletante, så xxl og mcdonalds i lørdagskaos før tantebesøk her hjemme. Dupp utgikk for alle mann, og jeg trenger kanskje ikke nevne at lørdagskvelden skal tilbringes i sofakroken? Morgendagen håper jeg blir som din dag i dag.

    SvarSlett
  4. Jeg elsker late dager! Ikke hver dag, men sånn innimellom! Etter dager med oppfylte timeplaner er late dager det beste i verden!

    Vi har hatt en lat dag (sånn nesten iallefall). Jeg fikk også sove lenge idag. Så var det opp og ut å måke litt snø (ikke noe jeg gjør ofte) før resten av bøtteballeten joinet meg ute for litt snølek. Mens W la seg kvile suste jeg til byen for å kjøpe en bursdagsgave og litt garn. Etter å ha spist en deilig viltgryte til middag har vi gjort null og niks! Litt tv-kos og lørdagsgodter og etter at barna la seg har vi funnet frem en vinflaske og prøver å kose oss glugg i hjel ;) Nå er det filmtid før kvelden er omme. Ja og selvfølgelig har jeg hatt strikketøyet nært stort sett hele tiden!

    Kos dere så masse!

    SvarSlett
  5. hørtes helt skjønt ut med en ordentlig latlørdag :o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)