mandag 4. april 2011

Fin helg.

Vi har hatt en fin helg, der vi har kost oss masse og fått gjort mye.
Endelig begynner det å bli litt vår her i Tr.heim også, selv om det fortsatt er mye snø og perioder med glatte veier. Men jeg ser at snøen har begynt å smelte, og i går var det 12 plussgrader. Lykke.
Det må jo bety at våren er her snart?

Lørdag koste vi oss hjemme, en lat morgen med tv, leking og alle sammen sov formiddagsdupp.
Senere dro vi på besøk til en supergod venninne med barn, og koste oss med nylagde kanelboller, latter, lek og gode samtaler. Gull verdt med slike venner, og det er deilig å få ladet opp litt også. Man får alltid mer energi når man er sammen med mennesker som stråler.
Lørdagskvelden ble egentlig bare helt vanlig, vi spiste god mat, proppet oss full av sukker og salt, og så film. Mannen var i ekstase over filmen vi så, Trolljegeren, mens jeg ikke var helt der. Litt for absurd for min smak, men den var underholdene nok til at jeg ikke sovna ;-)

Søndag, nok en solskinnsdag. Tilde fikk på seg parkdressen og sprang som en vind ute. Godt å røre seg i mindre klær for henne også. Vi gikk en tur, og kjøpte oss is som vi nøt ute mens vi kjente sola varmet godt i ansiktet. Herlig.
Etter duppen til Tilde, og middag, dro vi på travkjøring, faktisk.
Tilde har pratet om hester hele dagen, og når vi fikk vite at hennes supre bestefar skulle på travkjøring i tr.heim med en av hestene sine, så måtte vi også dra en liten tur. Stor stas for lille, (mindre stas for mammaen som ikke liker hest).
Hun pratet ikke om annet hele kvelden. Særlig stas var det da hun fikk se en ponny (eller en hestebaby som hun sa), og hun fortalte sikkert den samme historien ti ganger på rad. Om den lille hestebabyen som skulle hjem og legge seg, men først skulle den spise høy og gulrøtter.
Det er så morsomt når hun prater sånn, og er så ivrig at hun nesten stammer.

Ja, dette var vår helg. Hva har dere gjort?
Neste helg har vi maleprosjekt på gang, men vi får se om det blir noe av det.

6 kommentarer:

  1. SV: Vakre du, tenk at du sier at JEG gir DEG noe. Det takker jeg deg for <3 Sender de beste klemmer til deg og din nydelige familie, og gode tanker til vesle som ikke er blant oss lengre.

    SvarSlett
  2. SV: NÅR du gjør det, er det for deg. Jeg gleder meg til å høre at du har blitt fri <3

    SvarSlett
  3. For en god helg :-) Artig med Tilde som snakker sånn. Vi har også hatt en fin helg, vært ute i sola, grillet og kjent på våren som er i anmars :-)

    SvarSlett
  4. For en herlig helg Gøril!
    Sånne helger gir en så mye, man kan leve på det lenge:-)
    Så moro med hester da, kan tenke meg det var stas for Tilde:-)!

    Håper dere får en flott uke!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  5. Hihi, fine lille hestejenta! Ser henne for meg :) Høres ut som en super helg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Det er så deilig å endelig kjenne vårsola i trøndelag! :) Her på Levanger er det også nesten snøfritt nå, og vi har virkelig kost oss i helga. Ja, også idag i åpen barnehage!

    Håper dere får en fin uke!
    GODKLEM

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)