fredag 13. april 2012

Om å gi etter


Mamma, du må no sitt på rommet mitt mens æ sovne.

Mammaen orker ikke, synes at hun på snart tre skal sove uten at jeg sitter der, og sier klart i fra om det.

Men, mamma.. Æ e jo bare liten.
Også e æ så redd for slangen.
Mamma... Sett dæ da.

Slangen spør jeg, hvor er den?

Jo, dein e no under gulvet på rommet mett, men dein har kjøpt sæ en vei på butikken og klatre opp i senga og spise mæ opp hver kveld.
Det e slitsomt mamma.
Æ e redd slangen, dein kryp under mæ og rope WÆÆÆ.

Huffda, sier mammaen.

Maaaaamma, husk på at æ e no bra gla i dæ! Sett dæ på gulvet!

Mammaen forteller at hun er veldig glad i henne også, at det ikke finnes slange under senga og at hun må sove snart.

Da sier hun med klar tale,
Æ rope det høgaste æ kain sånn at Mie våkne om du ikke sett her.

Og i og med at mammaen har brukt sååå lang tid på å få lillehjertet til å sove, så kan dere gjette hvor jeg mobilblogger fra?

Lettlurt?




20 kommentarer:

  1. Så fantastisk og herlig utspekulerte de små er;) Ikke noe å si på fantasien i hvertfall!

    SvarSlett
  2. Hihihi min snart 3-åring(blir 3 i slutten av mai) sovner med mamma`n ved siden av sengen hver kveld han også så du er ikke alene;) Det er jo koselig også da selv om de kanskje burde kunne sovne alene snart haha....

    SvarSlett
  3. Hehe, har gått på mange sånne jeg og.
    Heldigvis er det harmløst, selvom man skulle ønske man hadde litt voksentid på kveldene.
    Tenk hvor mye man smiler av en slik situasjon når de blir eldre!!:/
    Ønsker deg en super helg!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  4. Hehe - smart jente! :) Og veldig godt skrevet!

    SvarSlett
  5. Haha, du er ikke lettlurt men du har en særdeles smart datter!
    Husk på det når hun blir tretten år og prøver å forlenge utetidene sine ;)

    SvarSlett
  6. Ha ha, en av oss ligger også der inne til hun sovner;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt det er flere. Vi hadde sluttet med det, men noen ganger lurer hun oss (meg) til å sitte der.

      Slett
  7. Haha!
    Bedårende spør du meg!

    Her var det motsatt ved legging ikveld. Ingen fikk være med inn, for han "klarer det selv!". Var såvidt pappa'n fikk lov til å hjelpe med å dra for gardinene før han måtte gå ut igjen. :-)
    Så jeg har selvfølgelig vært der inne etter han sovnet og susset og pakket inn sånn som bare mammaer må. :-)

    SvarSlett
  8. Ble så glad når jeg oppdaget at du har begynt å blogge igjen:)) Har savna bloggen din og alle tankene og fortellingene. Hun får jammen sagt det hun Tildemor. He, he.... Hvor tar hun alle gullkornene fra?:). Klem fra Åse Iren

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun kan få sagt det ja, vet hvordan hun skal då viljen sin hvertfall, hihi.

      Slett
  9. Herlige jenta.
    Tenk på hvor mye hun har inni hode sitt.
    De vet akkurat hvilke knapper di trykke på for å få oss voksne dit de vil.
    God helg .
    Wenche

    SvarSlett
  10. Hihi, hun er da bra utspekulert! Og som Krøllemannen min sier: du trenger ikke å ta absolutt alle kampene, det er lov å la henne få det som hun vil!

    SvarSlett
  11. Hun er smart og lur og veldig skjønn! Vi har sittet på rommet til de to minste fram til de har sovna fram til nå, og mellomste er faktisk fem år. Jeg trøster meg med at en gang vil vi savne denne tiden, vi vil savne at noen vil ha oss til å sitte ved sengekanten. Tenk så godt og trygt at mamma sitter der da, når man har slange under senga ;) De er fantastisk gode til å finne nye strategier disse små.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har brukt mange timer på å sitte på rommet hennes vi også, men etter hun ble to hadde vi helt sluttet.
      Så nå lurer hun oss til å sitte der titt og ofte, men det er forsåvidt helt ok å sitte der når jeg kan surfe på tlf, hehe.

      Slett
  12. Svar
    1. Det at hun er så smart må hun ha arvet etter sin mor ;-)

      Slett
  13. For ei lur lita frøken. Hihi. Vi har kjøpt en enkel klokkeradio med cd-spiller på Clas Ohlson, til en pen og liten sum. Den har sleep funksjon. Så visse selskapssyke natteranglerjenter i vårt hus, hører på musikk eller eventyr etter vi har lest bok. Og det er hun kjempefornøyd med, og sovner ganske raskt.
    Skjønner de jo egentlig godt, selv sover jeg allerbest når gubben er på plass i senga han og. ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)