fredag 11. februar 2011

Dusteprolaps i en dusterygg.

I går kjente jeg det.
Smerter i ryggen.
Igjen.

Har jo slitt en god del med denne dusteryggen før, men nå har den vært så fin i laang tid, at jeg rett og slett ikke har tenkt over at jeg har prolapser både her og der i ryggen. Og ikke har jeg tatt noen forhåndsregler og ikke har jeg trent. Så man kan vel takke seg selv. Men det orker jeg ikke. "takk Gøril, for at du igjen ødela ryggen din". Ja, sikkert. Ingen takketale her i heimen.

Men i går, da sa det altså pang. Og alle helgeplaner skrinlegges. Jeg kan jo ikke gå. *sutre*

Jeg har nå googlet for å finne ut hva jeg skal gjøre for å bli bedre.
Alle sier det som jeg vet, ut å gå korte turer.
Men hva om man ikke klarer å gå? Har de glemt å tenke på de?

Har egentlig lyst til å klage og sutre enda mer, men tror vi stopper der ;-)

God helg, forresten :)

14 kommentarer:

  1. Au, au! Og ingen andre å skylde på, og DET er grunn nok for å sutre, spør du meg! Mye mindre vondt med en gang man kan skylde på noen andre! :D

    God bedring, håper ryggen kommer seg raskt, og at det ikke ødelegger hele helgen deres!

    SvarSlett
  2. Usj da Gøril!!!
    Hørtes ikke godt ut...
    Får håpe det hjelper & slappe av på sofaen og at det går over av seg selv...
    God bedring!!!

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  3. Masse god bedring klemmer sendes din vei!!

    SvarSlett
  4. Å nei... Så utrolig kjipt!! Masse god bedring til deg!
    Stor klem

    SvarSlett
  5. Uff da.
    God god bedring.
    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  6. Du har min fulle medfølelse! Har selv to prolapser i ryggen, og selv om det er månedsvis mellom de virkelig vonde periodene, så husker jeg de dessverre altfor godt, og vet hvor ille det er når man ikke klarer å gå...
    Det å bevege meg er det som hjelper meg mest, men som du sier, det er jo omtrent umulig. Men om det så bare er å gå fra sofaen til kjøkkenet, så er det bevegelse som hjelper deg til ikke å stivne. Be din kjære om en støttende arm eller len deg til alt du kan lene deg til underveis.

    Masse god bedring!

    SvarSlett
  7. Uff da, kjedelig. Håper det går over fort denne gangen. Ha ei likevel god helg. Kos deg på sofaen du :-)

    SvarSlett
  8. Jeg har også prolaps i ryggen så vet godt hvordan du har det :)

    Får håpe du får hatt en god helg allikevel :)

    SvarSlett
  9. Kiropraktor og osteopat (Frank Kristiansen hvis du er i Trondheim)! Og bevegelse! God bedring :)

    SvarSlett
  10. Varme omslag, og bevegelse :) God bedring!

    SvarSlett
  11. God bedring
    Du får se positivt på det, nå kan du blogge mer, rope på godis og drikke, tenke på sommerferie, ligge rett ut og få kos.
    Ha en glitrende helg

    SvarSlett
  12. Ånei ånei!! :(
    Håper du kommer deg fort såpass at du kommer deg på føttene igjen
    Masse god bedring!
    Klem!

    SvarSlett
  13. Huff, det hørtes ikke godt ut :(

    Masse god bedring og gratulerer med morsdagen!

    Inger K

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)