mandag 21. februar 2011

Fortsetter litt til.

Da har jeg vel landet på en beslutning, om å fortsette å blogge her, åpent for alle, men å ikke nødvendigvis ha bilder i hvert innlegg. Det har jeg ikke hatt før heller, men da har jeg tenkt at det skulle jeg i grunn ha hatt.
Bilder er jo så morsomt. Får håpe det er noen som orker å lese en blogg uten så mange bilder, da.

Jeg har diskutert dette med så mange. Hvorfor blogger jeg? Hva vil jeg med bloggen min?
Og jeg har funnet ut at det er alt for mye terapi å miste ved å slutte å blogge om tankene mine. Jeg får faktisk mye mer utbytte av å dele tanker her, enn med min psykolog.
Også synes jeg det er en koselig hobby, som ikke stjeler noe særlig med tid heller.
 Også må jeg jo si at jeg føler at bloggen min ikke kan støte noen, og at det ikke kan gå utover Tilde i fremtiden med det som jeg har skrevet, så om jeg begynner å merke bildene mine, så kanskje vil jeg føle meg bittelitt tryggere?
Ja, jeg fortsetter i allefall litt til.

Forrige uke var i grunn ganske innholdsrik for oss å være, så derfor kom det ikke noe innlegg før nå.
Vi har hatt besøk, vært på besøk stort sett hver dag, og vi har ryddet og vasket leiligheten så det suser (faktisk mange ganger har jeg vasket forrige uke), for å så bare et par minutter senere føle vi er tilbake til der vi startet. Med hovedrot og støv. Er det sånn hos flere?
Samme hvor mye man rydder, så er det like rotete etterpå?
Og det blir aldri tomt i skittentøyskurven. Aldri.
Dette er visst noe som er ganske irriterende for meg om dagen, så må bare nevne det. Hater husarbeid.
Man holder på i evigheter, så vises det ikke engang. Ja, i allefall bare for en svært kort periode.

Denne uken er også full av planer, og det er fint. Jeg liker nemlig svært lite å være alene, eller være planløs. Det er ikke det at formen min er slik at jeg kan finnne på noe spennende utenfor leiligheten min, men det er forferdelig kjedelig å bare ligge på sofaen og være i dårlig form, helt alene. Jeg må sosialiseres nemlig.
Hater å være sykmeldt. Jeg VIL på jobb, men kroppen hører ikke etter :(

Over til noe helt annet;
I går oppdaget Tilde skyggen sin, og det var veldig morsomt. Hun synes nok derimot at mammas og pappas latter var feilplassert, for det var overhodet ikke noe artig for henne.
Hun prøvde gang på gang å fjerne skyggen sin, la seg nesten ned på bakken og veivet med hendene. Ropte fortvilet til oss "den sitte fast". Løftet føttene høyt i været for å få den bort, frustrasjonen var gedigen.
Også gikk hun litt igjen, mens hun hele tiden fulgte med på skyggen sin. Gikk store omveier, i håp om at den ikke skulle følge etter. Begynte på et tidspunkt å springe, men ga opp da hun så at den var etter henne.
Tilslutt ble det for mye, og hun sa "bære" til meg. Og det er det sjelden vi får lov til. Hun skal klare alt selv. Samme om det er å gå i lange stunder og hun er supersliten, skal hun i allefall ikke bæres
Men den skyggen var for skummel, og lite samarbeidsvillig, hehe.
Jeg må si det var utrolig artig å være vitne til dette, lenge siden jeg har ledd så mye. Sikkert ikke så hyggelig gjort, men jeg klarte ikke å la være.

Hvordan var det da deres barn oppdaget sin egen skygge?

Ellers når jeg er så godt i gang med skrivingen her, så vil jeg gjerne få anbefale en blogg.
Eli har en superbra blogg, men med alt for få lesere. Håper å få gjort noe med det her. Hun fortjener nemlig litt mer oppmerksomhet, for hun er supersøt, snill, artig og en av verdens beste.
Trykk her for å komme på besøk hos henne :)

Ha en ellers fin mandag.
Her skinner solen, og da begynner man å lengte etter våren.
Joggesko, tynn jakke og asfalt, åhh... Nydelige fremtiden.

11 kommentarer:

  1. Stakkars Tilde, hun var jo sjanseløs med den skyggen! Håper på gråvær og overskyet, hun da kanskje?! :D
    Tror ikke mine har "oppdaget" skyggen, jeg! Kanskje litt treige, de da, eldstemann er tross alt på vei til 19... ;o)

    Synes det er flott at du fortsetter å blogge! Liker ikke at man skal "skremmes" fra å gjøre noe man liker! Stå på, du er en av favorittbloggerne mine!

    SvarSlett
  2. Huff stakkars Tilde, men måtte le litt:)

    Vet du...da du anbefalte å gå inn på bloggen til Eli, så stussa jeg over at hun hadde vært i Bøfjorden...der jeg da kommer fra...hmmm tenkte jeg her må jeg lese mer...Å da viser det seg at hun er søstra til barndomsvenninna mi:)...Så gøy:)

    Takk for anbefalinga:)...

    Ønsker deg en finfin mandag...og jeg er glad du fortsetter å blogge:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en fornuftig og god beslutning :) Jeg er ihvertfall veldig happy med den!
    Hehehe, herlig historie om skyggen. Daniel har nok ikke oppdaget sin enda.

    SvarSlett
  4. Så flott at du kom fram til beslutningen om å fortsette å blogge! Jeg ble iallefall veldig glad for det. Bloggen din gir meg mye og har liksom litt mer innhold enn mange andre blogger! Fint at du fant ut av hvordan du vil ha det på bloggen, at du har forsonet deg med hvordan du vil skrive og hvor mye bilder du legger ut. Det viktigste er jo at du er komfortabel med bloggingen - ikke hva vi her ute syns!

    Håper du får en flott ny og innholdsrik uke!

    OG JAAAAAA, jeg hater husarbeid, og skittentøyskurven blir aldri tom, og badet føles skittent dagen etter jeg vasket det grundig og det er alltid hybelkaniner ett eller annet sted i huset... Vi er nok flere med samme oppfatning:-)!

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  5. Ført og fremst; TUSEN TAKK for at du fortsetter å blogge :D Jeg elsker bloggen din! Med eller uten bilder, det som spiller størst rolle for meg er at du skriver så vakkert og virkelig får meg som leser til å sette pris på ting og kanskje sette ting litt i perspektiv.

    Så til JA; JEG HATER HUSARBEID!
    Vi har et marerittkjøkken der det ikke er plass til oppvaskmaskin. Oppvasken er hverken jeg eller min samboer noen favoritt av og den blir aldri tatt før det er høyst nødvendig, desverre!! Jeg vasker heller hele huset (på ca 200 kvm2), skifter på senger, støvsuger, tørker støv, vasker klær, bretter klær, henger de opp og bærer ved, istedenfor oppvasken. Jeg virkelig HATER å vaske opp og gleder meg til å flytte til nytt hus med plass til oppvaskmaskin! ;)
    Ha en fin dag, uten husarbeid.

    SvarSlett
  6. Så kjekt at du har funnet ut at du ville fortsette, og at du gjør det for deg selv og ikke bare for oss! :))

    Så morsomt med Tilde! Hehe, kan se det for meg, og måtte småflire litt her jeg sitter. Håper uka som kommer bringer med seg litt friskere kropp for din del, Gøril!

    Klem fra Ena

    SvarSlett
  7. hahaha ja sånn var Elias å. "neeeei ta den vekk!" og prøvde å gjemme seg.Raring:-)

    Skjønner hva du mener ang. husarbeid. Har hovedsaklig 2 dager: Mandager og fredager. Rydder og vasker før og etter helga. Har nå sluttet å bære ned støvsugeren. Den ligger under vugga til ferskisAdrian som aldri brukes. Er litt gjemt der for hva er vitsen å rydde den vekk når jeg alikevel må frem med den flere dager i uka? Har permisjon nå så har tid til det og det er ganske rent og ryddig her for øyeblikket. Trives best slik:-)

    Ha en fortsatt finfin kveld:-) Her skal det rokkes i rokkeringen jeg fikk av kjærestemannen min samt småspise bittelitt Bergene nøtt,men bare litt. Har operasjon "bli litt bedre form til Kypros om noen måneder".

    Klem

    SvarSlett
  8. Åh, det der var bare så utrolig kjent! Mali oppdaget skyggen sin en gang i høst, og jeg klarte bare ikke slutte og le. Hun derimot ble livredd, og jeg måtte faktisk bære henne til barnehagen flere dager på rad. Sååååå søte de er da, det er helt utrolg å få følge med de når de oppdager seg selv på den måten.

    SvarSlett
  9. Fint at du ikke gir deg!
    Vet faktisk ikke om vesla har oppdaget sin egen skygge ennå...

    SvarSlett
  10. Så fint at du fortsetter å blogge. Har noen faste blogger jeg følger , fordi det gir så mye å lese de.Dine er en av dem. Fint med annet en sminke og interiør.
    Ser Tilde for meg.
    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  11. Veldig kjekt at du fortsetter!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)