søndag 13. desember 2009

Det er ikke min dag i dag.

Enn om det hadde vært sånn, da?


Jeg vil så gjerne ha litt julestemning i kroppen min. Det er så god følelse når man begynner å virkelig glede seg til jul. Men her er det ikke snø overhodet, og det pøsregner. Jesper er kjempeurolig, en av naboene våre pusser opp, veldig og hele tiden, og de har vinkelsliper og superhammer som gjør at julestemingen min i allefall ikke er her i dag. Hodepinen, derimot..
Æsj.

Det er tredje søndag i advent, tiden raser avgårde, snart er det jo jul. Jeg har tent tre lys i dag, satt på julemusikk og bestemt meg for å kjenne fullkommen julelykke. Pepperkaker skulle jeg også bake tenkte jeg.
Men så begynner den j**** dunkinga rett over meg, og jeg kjenner "ikke i dag"..

Det hjelper nok ikke at jeg også må legge sammen 4 maskiner med klær, sette på et par nye, og rydde og vaske soverommet vårt, lage middag, ut å gå tur i pøsregnet (det regner jo sidelengs og opp fra bakken, og det som verre er) skifte på senger og helst skulle jeg ha sovet et par timer også.

Ikke nok med det, så er det helg, og vi er da fanget i vårt eget hjem, og jeg liker ikke helg. Jeg har blitt allergisk mot helg, helg er pest, og pest er døden. Jeg vil ha hverdag! Og det føles litt som om den hverdagen aldri kommer, selv om jeg ser det står mandag i morgen på min kalender.
Tenk om det ikke blir i morgen da? Tenk om denne søndagen bare varer og varer? Som den tyggisen (var det orbit?) som skulle vare hele veien til Dakar, vil denne søndagen bare vare enda litt lengre, og jeg må legges inn på galehus for de uten tålmodighet og julestemning.
Ja, tenk om...
Som de sier på radioprogrammet, Banden på P3, " i dag e æ tungsinn, i dag vil æ gråte". Ja, sånn er det gitt.

*sukk*

Men sånn utenom det, så er alt fint altså ;-)

6 kommentarer:

  1. Huffda, noen og enhver kan jo bli motløs av regn, bråk og syke barn. Og husarbeid. Ikke gjør det i dag du, hvis du ikke vil. Ta en av hverdagene dine og bruk dagen i dag til å gjøre akkuart det du vil i stedet. man gå tur selv om det regner da? Jeg gjør ikke det om været er på sitt verste... :-)Jeg har heller ikke funnet den store julestemningen, men så har jeg tenkt at kanskje julestemning ikke er det samme som den har vært før? Livet forandrer seg jo hele tiden, og den forventningsfulle følelsen en hadde som barn blir kanskje til noe annet? Glede over å kunne slenge bena høyt førjulskveldene med en pepperkake til en kopp te? De levende lysene som står og blafrer i lysestaker hver eneste kveld? Planlegge noen gode måltider og glede seg til å tilberede dem? Og så sette pris på samvær med andre voksne, mens man nyter et glass vin til maten? Jeg vet ikke, jeg kjenner iallefall at jul er litt annerledes i år.

    Stor klem til deg!

    SvarSlett
  2. Ville bare gi deg en god klem!
    Og håper hverdagen kommer til deg i morgen, med bedre følelser:)

    SvarSlett
  3. Takk dere.
    Alt føles litt bedre nå altså :)

    Regni: Jeg fikk faktisk litt julestemning av svaret ditt her, så lett kan det altså gjøres.
    Takk

    SvarSlett
  4. gleder meg veldig til du gleder deg til helg. For den dagen kommer helt sikkert tibake igjen:-)
    Klem

    SvarSlett
  5. Håper dagen i dag har vært MYE bedre!! Klem

    SvarSlett
  6. Det var hyggelig! Bare si fra om du trenger litt julestemning en annen gang også, så ser vi hva vi kan fikse. :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)