mandag 21. desember 2009

Mandag...

søte sølegrisen min.


Flink og tålmodig på lekematten


Rett og slett bare nydelig.


Lille sola, med middag i hele ansiktet, som jeg sliter hver dag med å få vasket bort. Man er fin som orange også, sant? ;-)


Skulle jo skrive litt i helgen, men tiden flyr jo avgårde, og jeg rakk det ikke. Rett og slett. Har kosa meg masse i helgen, savnet Jesper, men også fått gjort så mye at jeg har kosa meg mer enn jeg har savnet han, faktisk. Det er deilig å være sosial og komme seg ut i helgene, det er da man skjønner at man lever, på en måte.

Snart er det jul, enten jeg vil eller ikke. Jeg kjenner at jeg vil ha noen dager til, forberede meg, prøve å få julestemning. Men jula kommer når den kommer, og jeg tenker at julestemningen ikke kommer før treet er pyntet i år. Vi har bestemt oss for å pynte det i morgen, en dag tidligere enn vi pleier. Kanskje det er det som skal til? Og i kveld skal vi se Alene Hjemme 1 & 2, som er julefilmer over alle julefilmer.

Året her har vært annerledes på mange måter. Det har vært fylt med glede og sorg.Gleden over å få Tilde, sorgen over å miste svigerfar. Glede og sorg over å ha Jesper. Sorgen over tapet av en vakker nusseskatt, har, og preger meg hver eneste dag, og jeg tenker på mammaen hennes også hver eneste dag. Det har vært masse følelser, og noen orker jeg ikke forholde meg til, andre utleverer jeg her stadig vekk. Å leve er det vanskeligste man kan gjøre tror jeg.

I dag fikk vi besøk av vår gode gode eksnattevakt til Jesper. Hun er så innmari glad i Jesper-vår, og det var så godt å se henne igjen. Jeg håper at hun kommer tilbake og jobber som nattevakt igjen, men jeg vet jo at hun har flyttet et annet sted, og slik er det bare. Dypt savnet er hun i allefall.

Om noen synes det er litt rart at jeg bare legger ut bilder av Tilde, så er det fordi jeg tok disse i helgen, og da var Jesper som nevnt tidligere på avlastning. Nå ligger han, tett som bare han kan være, og sover. Og sovebilder har jeg delt så mange av før, men det kommer vel snart noen nye og fine bilder av Jesperskatten min også :)

God mandag alle sammen :)
Posted by Picasa

8 kommentarer:

  1. Du er god du Gøril *klemmepå*
    Er veldig glad for at du har hatt det fint i helgen og klart å kose deg mer enn du har savnet Jesper. Og så er jeg så innmari, innmari glad for at du har vakkerTilde til å lyse opp tilværelsen for deg når dagene blir tunge. Håper veldig at vi ses snart!
    Gode klemmer fra meg

    SvarSlett
  2. HUn er rett og slett nyyydelig! Helt enig med deg!
    Gleder meg aa höre at du har hatt en BRA helg. Saa utrolig viktig det er aa komme ut av "boblen" av og til. Hente litt ny giv og inspirasjon, faa tankene over paa noe annet.
    Ha en fortsatt finfin filmkveld:)
    KLEM Heidi.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder av tilde:) såååå søt! Håper dere får en fin jul. Kos deg m hjerteskattene dine! Klem

    SvarSlett
  4. Har forresten glemt å kommentere luen til Tilde, den er så fin. En slik hadde nusse i fjor vinter...
    Også sitter kjærestemannen min her og ber meg hilse og ønske god jul! Klem!

    SvarSlett
  5. Hehe, det med å være gul rundt munnen kjenner vi til. Den middagen er jo håpløs å få bort!!
    Tilde er virkelig vakker :) Får hun brune øyne?

    SvarSlett
  6. Plomma: Håper vi kan ses i uke 2, for da blir jeg i hovedstaden i 5 dager :)
    Hils kjærestemannen og si god jul fra oss også :) Ja, det er en kjempefin og god lue :)

    Mona: Ja, hun får nok brune øyne, slik som sin mamma :)

    SvarSlett
  7. Søteste lillegullet til tanten. Hun er verdens søteste lille rampetroll.

    SvarSlett
  8. Aldeles nydelige bilder, for ei vakker lita jente du har. Og så så blid da, som alltid! Skjønner godt at den skøyerjenta lyser opp tilværelsen ja. :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)