tirsdag 22. desember 2009

Julehandling.

I dag var den O'store dagen for å handle ferdig til jul. Mat og sånn vel og merke. Heldigvis er vi ferdig med gavene.
Vi tenkte begge to her i huset, at sånn ca kl 16.00 så var det nok ingen andre som ville handle mat, og vi ville få kjøpesenteret helt for oss selv. Ja, vi håpte i allefall ;-)
Jepp, og dermed la vi på vei til shoppingmekkaen, som også har matbutikk, og begge kikket forundret på hverandre da vi så at det var lange køer, overalt. Hjelp tenkte jeg i mitt stille sinn.
Til kjærestemannen sa jeg "de skal sikkert handle julegaver".

Jeg tror at ingen skulle handle julegaver i dag, alle skulle handle mat. Alle skulle handle mat på samme sted som oss, og alle skulle ha det samme, slik at det var kø overalt.
Kø er jeg allergisk mot, jeg kjenner jeg får tålmodighet som en trassen 3-åring og har mest lyst til å hoppe opp og ned mens jeg roper "jeg SKAL ha FØRST"..

Tilde, stakkars lille frøkna som fikk så masse inntrykk i dag at hun ble sittende å gjespe en halvtime etter at vi kom frem, hun syntes ikke det var kjempestas med så mye bråk og folk. Jeg prøvde hele tiden å underholde henne med jeg-er-den-artigste-mammaen-i-hele-verden-vis, men det funket ikke helt.

Omsider ble det nok, og vi orket ikke mer. Handlevognen var overfull, men vi hadde mye vi skulle ha. Ingen orket å lete mer, det blir da jul allikevel tenkte vi begge..
Men i morgen må vi nok ut en tur til, da vi har glemt masse som faktisk er ganske viktig for at det skal bli jul. Hrmp..
Det er sikkert enda mindre folk som skal ut i morgen?

Da vi da kom oss hjem, så fikk jeg det for meg at det var litt synd på meg, som måtte være med på slik galskap på kjøpesenteret, så dermed åpnet jeg den ene godteriposen etter den andre, og nå sitter jeg, med den øverste knappen i buksen åpen, og tenker "hva er det jeg gjør?"
Trøstespising er jeg god på, jeg finner alltid en grunn for hvorfor det er lov med godteri i dag også. Nemlig.

Og nå, skal jeg og kjærestemannen pynte jultetre. Jeg er så mett at jeg nesten ikke klarer å gå, men jeg kan da slepe meg på gulvet og pynte den nederste delen av treet i såfall. For nå folkens, NÅ skal det jammen meg bli jul.
Dermed basta.

Og i morgen skal jeg på posten og hente pakker. Jeg elsker pakkelapper med mitt navn på :)
HURRA.

2 kommentarer:

  1. Ha-ha-ha! Høres ut som en smashing handletur... Følte du ordentlig på julestemingen, søta? ;) I morgen er det heeeelt sikkert ingen som er ute og handler. Helt sikkert....

    SvarSlett
  2. Ånei, var det første som gikk gjennom hodet mitt. Vi har nemlig en mathandletur foran oss i dag, og jeg gruer meg litt allerede. Jeg hadde i utgangspunktet trodd at det ville være enda flere som handler mat i dag, men med det innrykket du beskriver her, var det kanskje i går som var den store handledagen *krysser fingrene*.

    Ha en fin dag i dag og lykke til på handletur!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)