fredag 18. desember 2009

Litt om det siste.

Jesper har helgeavlastning denne helgen. Har gledet meg til det, og gruet, men det skal da bli godt å få gjort noe annet enn å være hjemme i helgen også. Vi har masse planer i allefall.
Mannen skal på julebord i dag. Det begynner allerede kl 13.00, så jeg tipper han ikke blir så veldig sen i kveld ;-) Jeg får besøk av ei god venninne og det gleder jeg meg veldig til.
Tilde har lovet å oppføre seg bra i hele dag og sove godt, så mammaen får skravlet masse ;-)
I morgen skal vi lage julelunsj, også får vi besøk av to venninner vi ikke ser så ofte. Det blir så koselig. Jeg gleder meg veldigveldig til å få se de igjen, da. Mannen skal være kokk, tror han gleder seg mest til maten, hehe.
Og på søndag skal vi i to bursdagselskap. Et til en litenstor gutt på 4 år, og litt senere på dagen, til onkelen til Jesper og Tilde som fyller 25 år. Jeg gleder meg til å vise frem Tilde, jeg. Det er mange der som aldri har sett henne, bare hørt snakk om henne. Og hun er jo så mye bedre i live ;-) Også blir alle som kjenner historien om Jesper så innmari glad for at Tilde er så frisk. Det er så godt å se det også.

I går fikk hun ikke til å sove, så hun fikk omsider bli med opp og være sammen med oss. Hun var lys våken, og var våken i flere timer før hun ville legge seg igjen. Men tror hun syntes det var innmari kaldt på soverommet, for hun sov ikke godt før hun fikk ligge tett inntil oss. Da fant hun endelig roen og sovnet som en stein. Stakkars lita, ikke så lett å sove når man fryser heller.

I går var jeg, Tilde og søsteren min på IKEA. Tilde syntes IKEA var paradiset på jord. Hun satt i vogna med støvsugerblikket sitt og var storfornøyd. Det var midt i sovetiden hennes, men det fikk hun ikke med seg. Hvem har vel tid til å sove når det er så mye morsomt å se på?
Da vi var ferdige med handlingen der, pakket jeg Tilde godt inn i posen og vi trillet til bilen, gjett hvem som sovnet med en gang da? Stakkars lita var nok sliten etter alle inntrykkene. Sov seg gjennom både inn og ut av bilstol og tilbake i vogna igjen. Så hun var trøtt gitt. Hun pleier jo å våkne bare jeg ser på henne..

I dag er det nissefest i barnehagen til Jesper. Jeg fikk akkurat en kjemperørende mms av han med nisselua si, og påtegnete fregner i ansiktet sitt. Han så slapp ut på bildet, men jeg håper bare at han var litt lite fotogen akkurat da, og har det som plommen i egget på nissefest ;-)

Dette var litt om alt her, kanskje jeg legger ut noen bilder senere i dag, men nå er det ei prinsesse på erten som vil ha mammas oppmerksomhet, og jeg synes hun ser klar ut for et lite bad ;-)

God fredag til alle sammen

5 kommentarer:

  1. Hei Gøril!

    Har fulgt deg på Dinbaby.com og nå her, og jeg synes du skriver så utrolig bra. Jeg smiler med deg på gode dager og gråter med deg når du har tunge dager.
    Ville bare ønske deg og familien din en jul og et nytt år fylt med glede og gode dager.

    Varm klem fra Silje

    SvarSlett
  2. Hehe, Daniel elsker også ikea!! God helg til dere. Klem

    SvarSlett
  3. Hei Gøril.

    Håper du koser deg i kveld med din venninne. Skjønner at det er blandede følelser med å ha Jesper borte, men du og han trenger det nok begge to. Leste innlegget ditt om din angst for at han skal dø fra deg, og syns du skriver så levende og forklarende. Jeg klarer ihvertfall på en måte å skjønne litt av hvor vanskelig det må være for dere. Skjønner at du savner og lengter etter han (sånn han skulle være), livet er virkelig ikke rettferdig alltid..Sender dere ihvertfall mange varme tanker. God juleklem fra meg.

    SvarSlett
  4. Ha en fin kveld og en god helg :)

    Klem!!

    SvarSlett
  5. Jeg haaper dere faar en fin helg!
    Er det barnehgaen som sender mms? Det er jo kjempekoselig! :)
    Klem fra Marie

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)