mandag 28. desember 2009

Trist.

Jesper er ikke noe særlig i form lengre. Han var fin julaften og 1. juledag, men etter det har formen blitt dårligere og dårligere. Leger har sett på ham så klart, men det er ingenting å gjøre, ingenting de kan, eller vil gjøre. Bare håpe at det vil gå over. At han blir bedre snart igjen.
Han er fryktelig sliten, men har så mye anfall at han ikke får sove. Det tikker og går kontinuerlig i det vakre hodet hans. I går var han i anfall fra kl 15.00-22.00, så fikk han et par timer fri, før det var anfall igjen.
Han er nok i status :( Det har vært anfall i hele natt, hele dag og hele kveld.
Vi får ikke stoppet det, føler oss så maktesløse.

Sykepleierne som er sammen med han sier at han er så slapp og sliten som de aldri før har sett han, og jeg synes det ser ut som at han ikke orker mer.

Jeg blir så trist at jeg ikke orker skrive mer, jeg ber om at han finner krefter til å fortsette. Hvem jeg ber til, det vet jeg ikke. Jeg har ingen Gud jeg tror på, men jeg tror på Jesper. Samtidig som jeg også ber at han må få slippe, om det er det han vil nå.
Det kan se ut som om Jesper synes det er nok :(

Han er den tapreste og sterkeste jeg kjenner, og ingen vet hva morgendagen bringer.
Jeg håper jeg tar feil i mine tanker.

20 kommentarer:

  1. Nei nei nei :(
    Det var ikke dette jeg ville lese etter det forrige innlegget om den fine julaften deres...

    Jeg krysser fingre og håper og ber med deg om at Jesper finner den styrken han trenger!!

    En stor, god og varm klem til dere alle sammen!

    SvarSlett
  2. Uff,saa trist! Lille, slitne Jesper!
    Og her gikk jeg rundt og bekymret meg for mannen min sin bestefar,som er i veldig daarlig form.. Din situasjon setter alt i perspektiv!

    Saa fint at dere hadde en koselig jul, det fortjener dere!
    Gi de nydelige barna dine en stor klem fra oss! Og du trenger nok en du ogsaa!
    Tenker paa dere!
    Marie

    SvarSlett
  3. Huff, så trist å lese :( Jeg håper han finner krefter og at han blir bedre snart. Tenker på dere! Klem

    SvarSlett
  4. Huff, så trist lesning om Jesper. Vi vet jo han er veldig syk, og sliten. Jeg ber med dere i dag, til min Gud. Han som sa la de små barn komme til meg,hindre dem ikke for guds rike hører barna til... Dette er min bønn, jeg ber, håper og tror på mirakler, som å finne mere styrke og indrekrefter til å ønske og klare å bli. Jeg har sånn tro på din tappre sterke kjemper. Jeg vet han har det vondt men han kanskje klarer å kjempe litt til om kan vil og ønsker. Håper ingen blir støtt av min bønn, all bønn er viktig vi står i en forenet tanke om kun det beste for lille Jesper. En helt så stor!

    Varme klemmer fra Inger K og David

    SvarSlett
  5. Jeg er trist med deg Gøril, gjør meg vondt å lese. Sender alle mine tanker til dere og håper at Jesper snart blir bedre og igjen kan ha fine dager.

    SvarSlett
  6. Saa trist aa lese Goeril. Det var saa koselig aa lese om den fine julen deres og saa naa dette...

    Jeg haaper Jesper kan finne styrke naa og tenker masse paa dere.

    Stor klem fra Mariann

    SvarSlett
  7. Dette var trist å lese. Jeg tenker på dere og håper også at Jesper finner styrke til å kjempe videre.

    SvarSlett
  8. Så utrolig trist å lese nå som dere hadde en så fin jul, jeg håper han blir bedre og slipper alle de lange anfallene. Vet ikke helt hva jeg skal si men jeg tenker på dere alle og sender over noen gode varme klemmer og håper de hjelper litt.
    Hilsen Turboprinsene og Mariann

    SvarSlett
  9. Det er så vondt å lese. Stakkar lille Jesper. Det må vær veldig fortvilende å se på. Jeg håper inderlig Jesper finner styrken tilbake, og får fine dager! Vanskelig å skrive noe egentlig, men jeg tenker mye på dere!

    SvarSlett
  10. Kjære Gørilvennen min, mamma til verdens tapreste, tøffeste, sterkeste Jesper! Du vet jeg tenker på dere og håper for dere. Skjønt hvem vet hva det er riktig å håpe på nå. Uansett er dette ute av dine hender. Du har gjort og gjør alt du kan for din lillestore prins. Kjærlighet har han hatt i overflod, og jeg er sikker på at han merker det. Han har vist seg å være en fighter av de sjeldne, for en livsvilje den gutten har! Kanskje vil han litt til. Kanskje har han krefter nok til å kjempe seg gjennom også denne gangen, slik han har gjort så mange ganger før, for å få være hos dere som er så ufattelig, ubeskrivelig glad i ham. Sender dere styrke, varme tanker og håp, vennen, og en uendelighet av klemmer!

    SvarSlett
  11. Styrke og varme tanker oversendes fra mammabee - marit. Dere er i mine tanker!

    SvarSlett
  12. Sender varme tanker og gode ønsker. Dette var trist håper så inderlig at jesper får det bedre...

    SvarSlett
  13. Hei Gøril. Har ikke snakket med deg på veldig lenge, men tenker mye på deg og dine. Det er sterkt å følge med dere. Du er så tøff Gøril, det har du alltid vært. Ord blir for små, må bare si at jeg sender deg varme tanker i ei tøff tid. Klem fra Liv Marit

    SvarSlett
  14. Så fint å høre om fin julaften for dere, men så trist å høre at Jesper ikke er i særlig form. Jeg blir så lei meg på deres vegne. Fine fine gutten..

    Sender dere varme tanker og klemmer.

    Alba fra bim/dib.

    SvarSlett
  15. Varme god bedrings klemmer sendes i bøtter og spann.
    Synes Plomma skriver så fint, som så mange ganger tidligere.

    Tenker på dere og håper dere får fine dager

    Hege

    SvarSlett
  16. Krysser alt av fingre og tær og håper håper håper inderlig han blir bedre igjen. Tenker masse på dere!

    SvarSlett
  17. Sender deg masse kjærlighet og varme tanker - det er jo ikke så mye mer fornuftig å si.

    SvarSlett
  18. Å nei:( Ble skikkelig lei meg nå:( Håper han kommer seg igjennom dette.
    Sender varme tanker til dere.

    Cicilie og Elias

    SvarSlett
  19. Åh Gøril, du er den tapreste jeg vet om. Varme tanker til dere.

    SvarSlett
  20. Takk alle sammen.
    Det varmer å vite at så mange tenker på Jesper. Jeg føler at han skal komme over denne kneika også. Håper i allefall.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)