fredag 5. februar 2010

Bilder kan si så mye mer enn ord

Jesper og Tilde, de fineste barna. Jesper koser seg her, og det ser ut som om Tilde passer så godt på han.


Et øyeblikk av glede, av ro og behag.


Når mamma kaster bakover er det ganske gøy...


men når pappa gjør det, da er lykken fullkommen...


Jeg orker ikke skrive mer i kveld. Jeg synes disse bildene, som er de siste på min pc, taler for seg selv.
Den Jesper jeg savner, det er denne Jesper. Den fineste og beste av de alle.
Posted by Picasa

31 kommentarer:

  1. Hilde, mamma`n til Ole5. februar 2010 kl. 23:38

    Det er ufattelig av den fineste Jespersen din er borte. Jeg kan ikke si annet... Og jeg kan ikke forestille meg smerten ved å måtte begrave sin egen lille gutt på bare 2,5år. Jeg er SÅ glad for at du og kjærestemannen din har hverandre og for at dere sammen har Tilde. Tenker på dere alle hver dag. Mange klemmer

    SvarSlett
  2. Utrolig herlige bilder!! Ufattelig urettferdig at den fineste Jesper ikke skulle få vokse opp til å bli en stor gutt :( Tenker på dere!

    SvarSlett
  3. Jeg føler jeg gjentar meg selv, men jeg må bare skrive litt til deg. Jeg leser alt du skriver, og kjenner litt av smerten du føler. Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det. Jeg kan bare håpe for deg at dagene etterhvert blir litt lettere. Men nå må du ta all den tiden du trenger og sørge over å ha mistet lille Jesperen din. Den fineste og tapreste hjerteskatten du kunne få. Jeg tenker på deg hele tiden. Og sender deg varme klemmer.

    SvarSlett
  4. Ord er fattige, fryktelig trist! Selv om jeg ikke kjenner dere, så er dere i tankene mine. Lest bloggen og sett på bildene. Veldig sterk og vakker blogg som lyser av kjærlighet både til Jesper og Tilde. En ting de har felles; utrolig vakre barn! Og jeg har aldri sett så nydelige øyne som Jesper sine.

    SvarSlett
  5. Så fint å se at dere fikk noen skikkelig fine minner og bilder fra siste tiden. Jeg syns det stråler av øynene til Jesper, han visste han var høyt elsket, det er jeg helt 100% sikker på Gøril.
    Tilde er heldig som har hatt en sånn helt som storebror!

    Jeg tenker på dere mange ganger gjennom dagen, hver gang jeg ser på det tente lyset på bordet. Det gjør vondt å engang tenke på hvordan du har det, jeg kan ikke forestille meg det. Jeg er glad du har Tilde og mannen din og at det gir deg små gode glimt gjennom dagen. Man skal og må sørge, det må være helt utenkelig tøft. Men det kommer lysere dager, om ikke enda. Jeg håper det blir litt bedre for hver dag som går, selv om såret aldri kan bli helt helet. Et sånt vakkert lite hjertebarn setter spor.

    SvarSlett
  6. det er absolutt hjerteskjærende å lese de siste dagers innlegg fra deg. det er så ufattelig urettferdig at en så nydelig, så ung gutt skal bli revet vekk fra dere. jeg kan bare ikke forstå hva som kan være meningen med det..

    ta godt vare på hverandre i sorgen, tenk på alle de gode tingene så mye dere kan. alle mine varmeste tanker til dere og andre nærme av Jesper, kondolerer så mye.

    SvarSlett
  7. Huff, sitter med tårer i øynene etter å ha lest bloggen din. Kan ikke en gan forestille meg hvordan du har det! Kondolerer så masse til familie og venner!! <'3 han vil alltid være i ditt hjerte <3søte gutten, lille gutten, fortjente ikke det der, ikke i det hele tatt! "Gud, du har så mange engler, kan ikke jeg få tilbake min?" <3

    SvarSlett
  8. Han var den fineste fine, Jesperskatten din!

    Klem, Inger K

    SvarSlett
  9. fine fine Jesper!

    ingen er så modig som deg ,Gøril! Du er det sterkeste mennesket jeg kjenner! Du skal fortsette å være sterk! For Jesper! Og Tilde! og kjærstemannen! Og alle oss som bryr oss så uendelig mye om deg og familien din! Vi skal gjøre vårt beste i å være sterke for deg!
    Ikke minst du og kjærestemannen din , men også alle oss som fikk gleden av å treffe Jesper og fikk ta del i hans liv på en eller annen måte, vi har ham i hjertene våre.
    Tenker på dere hele tida.Ord blir så fattige og det er vanskelig å vite hva man skal si..Alt høre så dumt og meningsløst ut..Ingen av oss kan fikse dette. Men vit at vi er her for dere, når enn dere måtte trenge det!!Aldri skal vi glemme og slik beholder vi en bit av Jesper hos oss for alltid!
    Hjemme hos oss tenner vi et lys for Jesper hver kveld!
    Gøril, ikke glem at vi er her for dere!!

    Stor klem fra Øystein og familie

    SvarSlett
  10. Kjaere deg!

    Kondolerer saa masse! Jeg har nettopp lest bakover i innleggene dine, og taarene renner... Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det, og ingenting jeg skriver kan faa deg til aa foele deg bedre. Men du skal vaere stolt av de fine ordene du har skrevet her, og alle de nydelige bildene du har vist av Jesper.

    Klemmer fra Marie

    SvarSlett
  11. Helt enig med deg Gøril! Bilder sier mye mer enn ord. Ord er så fattige. Du er mamma til en nydelig gutt, og mamma til Tilde som er ei så skjønn jente. Tankene går stadig til dere, og jeg håper dere finner styrke i hverandre og ikke minst i Tilde.

    Klem fra Elin

    SvarSlett
  12. Tenker mye på dere. Lille Jesper som var så tapper, kjempet så lenge. Og på deg, med din uendelige kjærlighet og omsorg for ham. Er sikker på at han var lykkelig og tilfreds med deg som mamma og kjærestemannen din som pappa.
    Mange klemmer.

    SvarSlett
  13. Kjære fine familien!
    Jeg mistet nettopp faren min, verdens beste, i et plutselig hjerteinfarkt. Altfor tidlig og uten muligheten til å få tatt farvel. Pappa hadde rukket å bli morfar, og i motsetning til Jesper, fikk han muligheten til å leve et langt liv, på tross av at han døde i sin beste alder. Da det skjedde følte jeg at det var urettferdig, - men når jeg leser om nydelige Jesper, slår det meg at det er DETTE som er urettferdig!! Pappa ville ha sagt: "hva er meningen med at sånne ting skjer???" Mens jeg har lest meg bakover i bloggen din ble jeg varm av all kjærligheten som omringet Jesper i hverdagen. Jesper fikk et kort liv, men det var likevel et rikt liv!! Han var så heldig å få komme til en mengde vakre og varme mennesker, som satte himmel og jord i bevegelse for at han skulle ha det bra. Tenk på det - han hadde det bra da han var hos dere. Gjensidig kjærlighet! Mine tanker er hos dere nå, og jeg har snakket med pappa'n min om at han må ta seg av Jesper der de er nå, som en reservemorfar i himmelen. Hvil i fred Jesper! Hils pappa fra meg...

    SvarSlett
  14. Kondulerer så mye til deg, kjærestenmannen og Tilde. For noen utrolig flotte bilder av en helt spesiell liten gutt.

    På bildene ser jeg at han hadde noen fantastiske utstrålende øyne, som det må være godt for dere å minnes. På de siste bildene synes jeg øynene lyser av glede, kjærlighet og livsglede.

    SvarSlett
  15. kjære Gøril!

    det er første gang jeg er inne på bloggen din i dag. Jeg følger med på en del mammablogger og det er noen dager siden jeg så linken til deg og din situasjon. Jeg må innrømme at jeg har utsatt å lese det...
    jeg er ikke den som pleier å kommentere, men til tross for at ord blir fattige, føler jeg at jeg ikke kan la vær her.

    du skriver fantastisk nydelig og tårene triller mens jeg leser. Jeg vet det ikke er min sorg, men jeg tror at alle mammaer som leser dette i ulike grader deler den med deg!

    jeg kjenner deg ikke, har aldri sett deg, allikevel har jeg lyst til å gi deg en stor og lang klem! takk for at du er så modig å dele dette med omverden, og takk for at du har bidratt til å få meg til å sette enda mer pris på min egen sønn. takk for at du har fått satt ting i perspektiv for meg, og takk for at du har minnet meg på hvor heldig jeg er som fikk gleden av å bli mamma for fem mnd siden!

    ta vare på minnene og hverandre, kjenn på den uendelige sterke kjærligheten, tillat deg å sørge og bli tatt vare på, finn styrke i at han lever i ditt hjerte!

    mine tanker går til deg og familien din.
    hilsen LT fra fredrikstad

    SvarSlett
  16. Du har så mange herlige bilder av Jesper. Han er så fin på de bildene der dere kaster han bakover og så ser du så godt at han er lykkelig der.

    Tenker på dere mage ganger om dager. Håper dere finner styrke hos hverandre og gjennom go`jenta deres.

    Klemmer fra Åse

    SvarSlett
  17. Han er helt nydelig, og har utrolig vakre øyne:-) Tenker mye på dere...

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder av en flott liten gutt...

    Tenker masse paa dere !

    Klem

    SvarSlett
  19. Er inne og leser igjen... du er så sterk som klarer å skrive alt dette! Så nydelige bilder du har lagt ut av Jesper. Godt dere har mange fine minner. Har lyst til å ringe deg, være sammen med deg...men vet ikke om du har lyst akkurat nå. Si fra om du trenger meg... tenker på dere hele tiden!
    Mange tenker-på-dere-klemmer fra Laila.

    SvarSlett
  20. Hei Gøril, så flotte bilder. Tenker fortsatt mye på dere i denne ufattelig vanskelige tiden. Mange klemmer

    SvarSlett
  21. Dikt jeg har skrevet i dag, mistet min aller bestevenn i natt, så forferdelig vondt, vet ikke hva jeg skal ta meg til.
    Jeg beklager så mye ditt tap-

    Det siste åndedrag,
    vil avslutte sin smerte, glede og kjærlighet
    Du vil forlate verden med
    et minne,
    et håndmerke som aldri vil
    forsvinne.

    SvarSlett
  22. Jesper ser så lykkelig ut på det siste bildet;)
    Vakre Jesper som jeg aldri vil glemme. Jeg kjenner dere ikke, har aldri møtt dere, men tenker stadig på dere.
    Du skal vite at deres historie har forandret meg masse, jeg har lært meg å sette myye mer pris på det jeg har:)
    Jeg sørger med dere i denne tunge stunden.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  23. Bare et lite spørsmål Gøril....
    Lo Jesper eller bare smilte han??
    Ikke at et smil er bare, men babylatter er så hærlig å høre på:)
    Dersom du ikke ønsker å svare på det forstår jeg selvfølgelig det.

    SvarSlett
  24. Hilde:

    Han lo ikke sånn ordentlig rungende babylatter, han hadde sine gode lyder som vi tolket som latter. Det var nok Jespers måte å le på. Når vi kastet han bakover, så sa han oooovæææææhhh.. Skikkelig god lyd.
    Smilet var da kjempestort og på bilder ser det ut som han ler når han sa dette, så det var nok Jespers måte å le på.

    Han hadde en "ordentlig" latter, men den hørte vi bare i forbindelse med epileptiske anfall.

    SvarSlett
  25. Den fineste og beste Jesper, ja, og nydelige Tilde - dine Hjerteskatter!

    Tenker på deg i sorgen...

    Må igjen bare få gi deg en stor varm klem.

    SvarSlett
  26. Ok, takk for svar;)
    Jeg synes liksom jeg kan se at han også ler på det siste bildet. Og det gjorde han jo også;)
    Vannvittig fint bilde er det, han ser så lykkelig ut og det var han nok også.

    SvarSlett
  27. Nydelige bilder av skatten din og lillesøster.Fant et dikt som jeg vil dele med deg.

    Gråt bare mammaen min.
    Jeg ser deg gråte over det livet,du ikke kunne gi.
    Men mamma,du gav meg livet.
    Mitt liv ble kort,
    det er bare det som er forskjellen.
    Jeg elsker deg mamma!
    Kanskje du ikke skjønner det,
    men det kommer etterhvert.
    Gråt mamma-det blir bedre da.

    Så gråt bare mamma,
    men smil også litt.
    Når du smiler,så tenk at
    det er meg du smiler til.
    Jeg skal alltid se deg
    når du smiler, eller gråter.
    Jeg ser deg mamma,
    det skal du alltid huske på.
    Så gråt da mamma,
    jeg tørker jo tårene dine..

    Din lille engel.

    SvarSlett
  28. Kjære, Kjære Gøril.
    Herlige bilder av Godgutten!

    Det var godt å se deg på torsdag, men det var i en så utrolig feil anledning.
    Det er lite jeg kan si, som jeg føler virkelig hjelper, men jeg vil du skal vite at jeg er her for deg og dere om du trenger det!
    Jeg tenker masse på deg, vennen. Håper vi ses om ikke så altfor lenge.

    Stor mos og kos fra Berit.

    SvarSlett
  29. Andrea sin mamma:

    Takk for nydelig dikt.

    SvarSlett
  30. For en ufattelig nydelig gutt! Jeg er så lei meg her jeg sitter og leser om dere, og deres tap. Min dypeste medfølelse og tanker går til dere alle, som har mistet denne dyrebare skatten! Han må være en av de søteste som har satt sine spor her på jord! Ta vare på hverandre.

    SvarSlett
  31. Maximum heаlth is in an аlkaline bodу.
    Μen may also be candidаtes for thiѕ thеrapy
    as wеll!!! Massage therapy schools of this ѕoгt
    genеrally teach much more than massage
    techniquеs for prοmotіng relaxation.
    Unlike the tempοrary аnxiety сauѕed by one stressful event,
    anxiety ԁisorders last 6 monthѕ oг morе.
    Thе unіtеd states departmеnt of labor, burеau of lаbor statiѕtics
    proviԁeѕ an in-depth overvіeω of the occupation of maѕsage therapist.
    The cellѕ include sκin and blood cеlls.
    Stimulus will telangіеctasiа, local blood flοw, rеѕultіng іn lеsions worse?


    my weblog ... tantra london
    My site > tantric massage in London

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)