tirsdag 16. februar 2010

Takknemlig

For Tilde, for den herlige og glade jenta mi. Den rareste av de alle, den morsomste, den vakreste, den søteste av alle. Jeg er så innmari glad i henne, stolt og verdens heldigste.

Hun er den store solstrålen i livet mitt, og gjør at både mammaen og pappaen kan le og ha det godt også. Det er hun som passer på at vi har det bra, hjertemedisin.


Jeg er takknemlig for verdens beste kjærestemann og pappa. Som er akkurat sånn jeg bestilte han, nemlig helt perfekt ;-)






Også er jeg takknemlig for at jeg får være mammaen til Tilde, takknemlig for å få oppleve alt hun gjør, og alt hun er. Det er magisk å få oppleve alt dette, nesten så jeg tror det er en drøm.
Jeg er så glad for at det ikke er en drøm, og at jeg får oppleve dette hver dag. Det er en fryd.
Helt fantastisk.


Jeg er også takknemlig for så mye mer. Jeg er ikke bare i sorg. Jeg er så mye mer. Og av og til er det viktig å sette seg ned å tenke over alt man er takknemlig for. Livet mitt er så mye mer enn bare et tomrom etter Jesper. Jesper har ikke ville at vi skulle ha grått og sørget hele tiden, det er jeg sikker på. For han så lever vi videre, for han så fortsetter vi.
Jeg er takknemlig for at jeg har så gode venner. Jeg er priviligert. Jeg er heldig. Jeg har fått de beste venner man kan tenke seg.
Jeg har en familie som er fylt av kjærlighet. De kan mase litt innimellom, men det det gjør vel alle foreldre og søsken ;-) Jeg er i allefall veldig glad for å ha en så fin familie med så mye omtanke og omsorg.
Jeg har god helse, og det har hele den lille fine familien min, vi har stabil økonomi, egen leilighet og bil og latter og glede og ting som gjør meg glad. For jeg kan nemlig shoppe meg glad ;-)

Jeg er så mye mer enn et menneske i sorg.
I dag vil jeg fokusere på alt som er godt. For det er så mye det også. Det er viktig å ikke dyrke sorgen, ikke fokusere på alt som er trist, på det som gikk galt. Man kan ikke gjøre det hele tiden tenker jeg, i allefall vil ikke jeg det, selv om jeg sørger forferdelig mye.
For livet har oppturer og nedturer, og en gang må jeg også få lov å være med opp, selv i en tid som denne som er fylt med så og si bare nedturer.

Jeg er glad for at jeg har så mye å være takknemlig for, det gir meg så uendelig mye.
Posted by Picasa

19 kommentarer:

  1. Du skal vite, Gøril, jeg tenker på deg hver eneste dag. Det å lese at du faktisk har fine øyeblikk i denne forferdelig tunge tiden etter at Jesper dro, gjør meg genuint glad. Jeg er også sikker på at Jesper hadde villet det sånn - at dere har det bra og tar vare på hverandre.

    Jeg har (heldigvis) ingen som helst forutsetning for å sette meg inn i din situasjon og jeg kan ikke si at jeg forstår, for det gjør jeg på ingen måte. Men jeg synes dog at det er vanvittig tøft gjort av deg å dele tankene dine på denne måten. Hver gang jeg tenker på Jesper gir jeg min egen sønn en ekstra god klem og føler meg ekstra takknemlig for at han er frisk og rask.

    Jeg gir deg en stor, varm klem og håper disse gode dagene og øyeblikkene kommer oftere.

    Ps. Tilde er virkelig nydelig. Du har all grunn til å være stolt!

    SvarSlett
  2. Så fine bilder av Tilde og dere, hun er den søteste hjertemedisin jeg har sett : )

    Kram!

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner hverken deg eller familien din, men helt fra jeg hørte om bloggen din har jeg fulgt dere daglig. Historien deres har rørt meg på så utrolig mange måter. Jeg vil takke deg for at du er så modig, åpen og ærlig og deler så mange intime deler av livet og tankene dine med oss. Jeg tror nok du hjelper mange flere enn du er klar over.

    Tilde er en alldeles nydelig jente og den beste hjertemedisinen for et mammahjerte som slites mellom sorg over den som er borte og gleden over den som er igjen.

    Jeg tenker på dere hver eneste dag og ønsker dere lykke til med fremtiden og alt den måtte bringe med seg.
    Jeg tror nok at Jesper lever videre både i minnene, hjertene og ikke minst i vesle Tilde <3

    Mange varme klemmer fra et mammahjerte til et annet <3

    SvarSlett
  4. Fineste lille Tildepus! Hun er så utrolig nydelig, skjønn og morsom, og er tante sin lille hjerteskatt også. Dere er så heldige som har hverandre, Tilde, du og mannen. Veldig glad i dere, vennen min!

    SvarSlett
  5. Så fine bilder :) Tilde er bare så god :) Ble veldig glad over å lese innlegget ditt i dag det fikk meg til å smile å le, du er så takknemlig. Du beskriver ting så veldig bra, du får folk til å stoppe opp å tenke over sitt liv...det gjorde i allefall jeg. Jeg begynnte å tenke på hva jeg var takknemlig for. Tusen takk!!!

    Alle gode ønsker til deg og dine!

    Klem fra Inger K

    SvarSlett
  6. Hei Gøril!
    Har lest bloggen din i noen uker nå og er både rørt, trist og glad. Du er veldig flink til å skrive og sette ord på det du tenker. Det har blitt sånn at jeg må innom bloggen din hver dag for å se om du har skrevet noe nytt :-) Du er så god til å skrive at du burde gitt ut bok om livet med Jesper. Bloggen din er nesten som en god bok!

    SvarSlett
  7. For noen nydelige bilder av skjønne skjønne hjerte-heleren deres :)
    Jeg skjønner godt at dere er uendelig stolte av henne, og hun er også veldig priviligert som har fått sånne flotte foreldre!
    Det gleder meg å se at du finner så mye positivt i livene deres! Tror også at det er viktig å kunne fokusere på det i slike tider som dere er inne i nå, for å kunne komme seg et lite skritt videre.

    Tenker på dere!
    En god klem fra meg og William :)

    SvarSlett
  8. Jeg er innom stadig vekk og leser, men er ikke så flink til å kommentere. Trykker ofte for å legge igjen en kommentar, men synes det er vanskelig å finne ord. Ord blir liksom så fattige når man har mistet barnet sitt. Men i motsetning til de som sier at de blir redd for å miste sine nærmeste av å lese om andre i sorg, føler jeg en takknemlighet for de barna vi har fått.

    Så nydelige bilder av Tilde. Og så mye flott du skriver om takknemlighet.

    Tenker ofte på dere og føler med dere i sorgen!

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  9. For ei dame du er, Gøril!!
    Evnen til å se verdien av takknemlighet er det ikke alle som kan, og etter det dere har opplevd så viser du en enorm styrke.

    Jeg tenker på dere, og blir oppriktig glad over å høre at du kan føle glede.

    Stor og varm klem fra Alba.

    SvarSlett
  10. Fint å lese at du har det godt i dag:)

    SvarSlett
  11. du skriver så fantastisk bra...

    jeg er så glad for å lese at du har det litt bedre i dag..

    klem fra meg

    SvarSlett
  12. Jeg blir glad av at du er glad;)
    Og jeg er heeeelt sikker på at Jesper slettes ikke ville ha ønsket at dere satt og var triste hele tiden. Ingen barn ønsker at mamma og pappa er triste!
    Jeg har tenkt mye på takknemlighet etter at jeg oppdaget bloggen din. Det er så mye vi tar for gitt, som vi slettes ikke bør.

    Tilde er jo bare helskjønn;) Forstår at dere er stolte av henne også:D
    Klem Hilde

    SvarSlett
  13. Så herlig bilder.Skjønner godt at hun er et hjerteplaster ja,Hun ligna veldig på deg mens Jesper ligna pappan sin veldig.Små barn er herlige og kan nesten gjøre diamanter utav gråstein.Godt dere har Tilde som plastrer et knust mamma og pappahjerte.

    SvarSlett
  14. Hei på dere.
    Er innom å leser bloggen din ofte, og blir veldig glad når jeg ser at dere har hatt en bra dag. På samme tid er det vondt å lese at noen dager ikke er så brae, men sånn er det vell bare. Vil bare si at jeg tenker mye på dere, og dere har ei kjempe vakker Tild jente:)

    SvarSlett
  15. så godt å se at du har en så bra dag! :) du har en supert familie! både mann og Tilde! :D

    ha en kjempe fin dag videre! tenker mye på dere! mange klemmer frå Tone og Thalie

    SvarSlett
  16. Vet du hva? Du minner meg om de IKEA-glassene vi hadde da jeg var liten: De var laget slik at når man veltet dem, så rettet de seg opp igjen uten at alt innholdet rant ut!

    Du har en utrolig sterk psyke, det må jeg si! Bøyer meg i støvet her jeg sitter og sutrer og bekymrer meg for uvesentligheter.

    SvarSlett
  17. For første gang føler jeg at jeg klarer å kommenter på bloggen din, Gøril.
    Det er så godt å lese at Tildusen din gir dere så mye glede! Søte, fine, deilige ungen! Jeg får så lyst å snusekose henne når jeg ser bilder av den blide ungen! <3

    Her kommer i hvertfall en klem eller 1000 fra meg til dere, og like mange til deres Tildus fra min Thildus!

    SvarSlett
  18. Så godt det var å lese dette Gøril:) Godt å vite at du til tross for den store sorgen, kan glede deg og ha gode stunder.

    Herlige bilder av Tildusen. Ser godt at mamman og pappan er forelsket i henne og ikke vanskelig å se at det er gjennsidig også:)Kjærlighet til barna sine er det største og fineste som finnes:)

    God klem

    SvarSlett
  19. Det var Åse som la inn siste kommentar:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)