fredag 23. oktober 2009

Å beskytte sine hjerteskatter...

Det er ikke lett i en verden full av virus og bakterier.
Jeg føler det er farer overalt, i allefall for Jesper. Bare noen nyser, så kan man banne på at han blir smittet og veldig dårlig. Jeg er kjempeglad for at han ikke har fått denne svineinfluensaen enda, men det er kanskje bare et spørsmål om tid.. Og tid er ikke noe han har mye av.
Han kan bare ikke bli smittet og bli så syk som vi frykter han vil bli.

I en barnehage vil det alltid være virus, bakterier og dårlig hygiene blant de små barna. Det er så lett å bli syk, og jeg er veldig engstelig for at storesnusken min skal bli smittet nå.
Men jeg kan jo ikke isolere han i en boble heller, han må jo få leve det livet han kan, ha livskvalitet så lenge han er her, det må jo være det vi streber etter, sant?

Er også redd for lillesnusken min, lille Tildusen min. Vil så gjerne at den friske jenta mi skal forbli frisk, og ikke få denne svineinfluensaen, jeg beskytter henne så godt jeg kan, men er det nok?
Hva skjer om en liten baby blir dårlig? Hvordan takler jeg det? Jeg er godt vant til sykdom, mer enn godt vant også, men jeg nekter å innse at min minste hjerteskatt også kan bli syk. I allefall ikke alvorlig syk.. Det er jeg redd et slitent mammahjerte ikke takler.

Heldigvis er vaksinene underveis, og vi skal alle vaksinere oss.
Jeg bare håper vi rekker det, før svineinfluensaen kommer til oss først..

Dette er min hovedbekymring nummer en om dagen, håper det bare forblir en grunnløs bekymring.

5 kommentarer:

  1. Hei Gøril!
    Jeg fulgte deg fra tiden på BiM med Jesper og nå fikk jeg et tips om din blogg. Det gjør meg varm om hjertet å se hvor stor han er blitt! Og fortsett verdens vakreste Jesper. Også så fin søster han har fått!
    Tårene mine bare triller, denne gangen av lykke. Jeg leste om dere i Henne, og synes du er en av de sterkeste jeg noensinne har hørt om.
    For en herlig familie du har! Stooor klem!

    SvarSlett
  2. Hei Lene.

    Så hyggelig kommentar :)

    Vi kommer tilbake i HENNE i november i år, om du har lyst å lese? Kan jeg spørre hvor du fikk tips om min blogg? *nysgjerrig*

    Stor klem tilbake.

    SvarSlett
  3. Hei igjen! :) :)

    Jeg skal selvsagt kjøpe bladet, gleder meg allerede! Virkelig godt å se hvor bra det står til med dere! :)

    Det var en tråd om BiM på Babyverden forumet i går, og da ble dere nevnt. Mange som lurer på hvordan det står til med dere. Da var det en bruker som sendte meg PM og tipset meg.

    Jeg gleder meg til å følge med videre på bloggen din!

    SvarSlett
  4. Ble veldig nysgjerrig på hvem som tipset deg nå, hehe. Koselig at man blir tenkt på da :)

    Hyggelig at du vil følge bloggen min Lene.

    SvarSlett
  5. Skjønner godt bekymringene dine.. Jeg leste et sted at de med barn under 6 mnd er i risikogruppen da, og Jepser er jo selvsagt det også. Det betyr at vi får vaksinen så fort den kommer til kommunen, og det er jo heldigvis ikke mange dager til!
    Ønsker dere en god helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)