tirsdag 6. oktober 2009

Ryggvondt og manuellterapi..

I dag hadde jeg min første time hos manuellterapeut.
Jeg hadde på forhånd bestemt meg at jeg skulle bli bra i ryggen med en gang. Jeg bestemte også at manuellterapeuten skulle si "dette fikser jeg lett".

Så da jeg satt på venterommet og gledet meg til å bli helt bra i ryggen, kom en liten bromlebass av en fyr og roper navnet mitt. Vi prater en stund og han sier at jeg må ta av meg klærne...

Javisst, det gjør jeg da glatt, tenker jeg, for nå skal jeg kureres, og tar av meg så jeg står i verdens vakreste amme-bh og truse. Bromlebass mannen sier at jeg godt kan få lov å ha på meg bukse om jeg vil *rødme*

Jeg tar på meg buksen i en fei...

Han kikker på ryggen min og ber meg gjøre alskens øvelser. Det gjør vondt, og han trykker og knar. Ber meg legge meg på en benk, og for å gjøre alt enda litt verre, knar han så det suser der bak. Jeg ser både mannen med ljåen og sier stygge ord inni meg, så vondt er det!!
Men utad er jeg en drøm, det liker jeg i allefall selv å tro.. ;-)

"kjenner du dette?sier han med sin vennlige stemme..
Jeg tror jeg holder på å daue der jeg ligger, men sier "ja, litt"...


Han sier at jeg har en skive som ikke er helt som den skal. Kan det være bulende skive han sa mon tro? Jeg har hakkende bevegelser i ryggsøylen, hva nå det er? Også sier han det jeg frykter mest.. Han mener jeg skal begynne å TRENE..
Ja, det var visstnok det som skulle være medisinen for ryggen min. Trening.
Æsj, hvor mange år siden er det jeg har trent?

Han setter meg opp på gruppetreninger.
"ja, hvor passer du best inn da tro" sier han og ser på meg, og knar litt på ryggen igjen.. "jeg setter deg opp i bekkengruppa" sier han..

Jada, det høres jo veldig snasent ut spør du meg. Og der skal jeg visstnok trene, i skjønn harmoni flere ganger i uken, med en god del mennesker som er ganske mye eldre enn meg..
Ja, for alle de jeg så på venterommet (og det var en del) de var rundt alderen til min bestemor.

Dere kan tro jeg gleder meg, og noe sier at jeg ikke kommer til å dra dit så veldig ofte...

Så nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke har noe vondt i ryggen lengre, sånn er det bare. Basta.

3 kommentarer:

  1. Huff da, ikke god den ryggen din!
    Blir man ikke bra bare man bestemmer seg for det altså? Og i tillegg går til manuellterapeut? Huff, nei da må jeg passe meg så jeg ikke får ryggvondter skjønner jeg...

    Godbedringsklemmer sendes din vei :)

    SvarSlett
  2. Hehe, huff da!
    Skjønner godt at den treningen ikke frister nei :) God bedring!

    SvarSlett
  3. Hihi!
    Du skildrer ting så utrolig godt!

    God bedring!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)