søndag 18. oktober 2009

Effektiv søndag.

Ja, i dag synes jeg vi har vært effektive, alle mann. Turgåing, vasking, søndagsmiddag, rydding...

Vi har vært ute i det fine været og gått tur, til og med Jesper var i ok form til å være ute i dag.
Vi er så og si aldri ute på tur sammen, men i dag kunne vi det, hele familien. Tilde i bæresjalet og Jesper i vogna.
Det var veldig deilig å se han rolig for en gangs skyld. Han lå helt stille i over en time, og ansiktet hans viste tydelig at han var tilfreds med å være ute. Han var nok veldigveldig trøtt da, men allikevel helt rolig. Gode Jespersen min.
Formen hans i kveld snakker vi ikke så høyt om.

Vi har hatt storrengjøring her hjemme. Veldig slitsomt når det står på, flytte sofa, tepper, bord etc er ikke min favoritthobby, men det er utrolig deilig å sette seg ned i en plettfri stue etterpå.
Nå lukter det grønnsåpe i hele leiligheten.
Også finnes det knapt noe bedre enn å legge seg nydusjet i nytt sengetøy.

Tilde har fått seg ny seng i dag, og sliter litt med å finne seg helt til rette. Hun sovner og våkner og sovner og våkner. Det går seg nok fort til tenker jeg.
Hun har til nå sovet i en babykurv, men etter at hun begynte å rulle så var det litt risikosport å sove der, hun kunne jo lett ramle ut slik som hun styrer på om natten. Hun sov så godt i kurven sin, så jeg skjønner hun savner den.
Verre er det med Jesper som nekter å sovne, uansett hvor han befinner seg. Om det er i et fang, en seng, ei vogn eller på sofaen. Og en Jesper som ikke vil sove, er en Jesper som ikke er så trivelig, for å si det mildt. Nå har han fått sovemedisin og andre døsende midler, for det blir så ufattelige mye anfall og oppkast når han er overtrøtt, stakkar. Håper Jon Blund kommer veldig fort.


Tilde og kjærestemannen lekeherjer litt. Tilde synes pappaen sin er verdens artigste.

Søsken, en liten og en stor, med forskjellig bagasje utdelt her på jord...
Men like vakre er de, så der stiller de likt :)

1 kommentar:

  1. Storrengjøring ja.. Det minner meg om at det er på tide her også!! Tipper at det ikke ser så lekkert ut bak sofaen, komfyren ol. Vi får vel finne en dag snart.
    Så koselig at dere fikk gått en deilig tur med hele familien i dag da :)
    Håper Tildemor sover godt i den nye senga i natt!
    Ps: Daniel trener og trener for å imponere den søte kjæresten sin vet du ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)