mandag 30. november 2009

Mandagskos og Jesperkos

I dag kom Jesper hjem fra helgeavlastning. Det var SÅ godt å få han hjem.
Jeg har faktisk gått å gledet meg siden lørdag til å få han hjem denne gangen.
I kveld har jeg kosa meg så innmari med han i fanget, susset og klemt og lekt litt.
Det ble litt mye, for nå er ryggen skikkelig vond igjen. Jeg lærer da aldri heller.

Han er skikkelig forkjølet, men han var likevel så rolig og mottakelig for mammakos.
Det er ekstra godt å få kose når man har ventet og savnet noen så.
Og enda bedre når Jesper viser at han også satte pris på å få komme hjem. For det er slett ikke noe han bruker å gjøre bestandig. Han har vært så fin nå. Rolig og avslappet. Laget gode lyder og smilt som bare det under lek. De største glisene, åhh, det er så herlig når det skjer.
Jeg vet jo at denne perioden går over snart, han har begynt å vise tegn på nye viruser i kropp, men jeg prøver å nyte hver dag, og ikke tenke på morgendagen. Den kommer fort nok allikevel. Å leve i nuet er viktig, men forferdelig vanskelig også.

Ellers har dette vært en kald mandag. Vi har vært ute på tur i dag, og det var iskaldt. Kjente jeg var misunnelig på lille frøken fjert som lå i vognposen sin og koste seg. Hun hadde det jo så lunt og godt i vogna, mens mammaen og pappaen hakket tenner.
Vi har også tatt i bruk sportsdelen i dag, nå begynner hun å bli stor lillepia mi ja.

Selv om det var iskaldt var det jo innmari godt å få kommet seg ut, og enda bedre å få komme inn til en varm leilighet etterpå. Tildepus har vært en fryd å være sammen med, som vanlig (at hun fortsatt har drikkenekt snakker vi ikke så høyt om).
Nå sitter kjærestemannen og leser bok, jeg har litt datatid og hører på en gammel cd av Kent.
Begge barna sover så godt, og det er fred i huset.
Mandagskos!! :)

5 kommentarer:

  1. Høres ut som en forfriskende dag ute på tur - for så å komme hjem til varm stue og få gullgutten hjem fra avlastning, så godt! Så utrolig fint å kunne nyte slike øyeblikk:)

    PS! Pass godt på ryggen din, kjenner til det problemet (...og klarte aldri å passe godt nok på. Det er jo nesten umulig...)
    ;)

    God klem til deg.

    SvarSlett
  2. Så godt å høre at Jesper har noen fine dager nå!! Høres jo ut som dere har hatt en veldig fin dag hele gjengen :)
    Jeg prøver også å tenke på at det er viktig å leve i nuet. Jeg tror kanskje jeg er ekstra flink til dette pga yrket mitt. Jeg har sett mye trist i min karriere.. Uansett om man er frisk eller ikke, så vet man aldri hva som venter. Man må bare gripe dagen og nyte hvert sekund!!
    Stor klem til dere

    SvarSlett
  3. Hörtes ut som en veldig koselig dag! Og det aa nyte öyeblikkene/leve i nuet er virkelig viktig. Jeg har lest litt om det i "Buddhism for mothers" som er en genial bok til alle mödre og fedre forövrig. Hjelper oss til aa innse det som virkelig er viktig og droppe alt det der som vi skulle ha gjort og som stresser oss opp.
    Veldig kjekt at du har hatt en saa fin dag med Jespersen:) DET tenker jeg varmer ekstra paa en kald vinterdag!
    Vi ble voldgjestet i kveld av svigers som hadde med kurven full av sopp. Har naa spist oss gode og mette paa herlige stekte sopper:) Yummie:)
    Ha en riktig god natt, her venter vertfall köyen paa meg!

    SvarSlett
  4. Høres ut som en deilig dag! Her har det også vært kaldt i dag, nå står nok vinteren for døren tenker jeg. Håper morgendagen blir fin som dagen i dag, og at du får flere rolige fine stunder med Jesper. Klem til deg!

    SvarSlett
  5. Godt å lese at dere nyter dagene... syns dere er veldig dyktige til å ta vare på den tiden dere har. Flott liten familie er dere. Nå reiser vi snart på ferie med det lille englebarnet vårt. Ønsker dere en deilig jul :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg. Det gjør meg så glad :)